کد خبر: ۹۴۳۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
در حاشیه جلسه هیئت دولت

همتی: سود بانکی را کاهش می‌دهیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.
همتی: سود بانکی را کاهش می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالناصر همتی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های پیش آمده در خصوص اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه درشت‌ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می‌خواهد دست به حساب مردم ببرد.

وی افزود: اصلاً چنین چیزی نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد، سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است اطلاعات مربوط به بانک‌ها، شهرداری‌ها و ... را به صورت برخط داشته باشد و این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه دخالت در امور مردم.

همتی اضافه‌کرد: به نظر می‌رسد آن‌هایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشت‌ها، علیه اجرای این قانون تبلیغات می‌کنند.

وی در واکنش به این پرسش که آیا اجرای این قانون تأثیری در دهک بندی‌های جامعه خواهد داشت، گفت: این مساله به‌طور قطع در دهک بندی جامعه تأثیری ندارد و بار دیگر تاکید می‌کنم که هدف آن‌هایی هستند که فرار مالیاتی دارند و این اقدام ربطی به مردم ندارد.

سود بانکی باید کاهش یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سیاست‌های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.

به گفته وی، اگر در بلندمدت سود بانکی بالا باشد، به‌طور قطع در تورم تأثیر خواهد گذاشت و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایین آوردن نرخ سود بانکی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
2
سلام/
اقای همتی
سود بانکی را کاهش دهید عرضه وتقاضا همخوانی ان از بین میرود وبازار سکه و ارز ومسکن به هم ریخته و باعث افزایش نقدینگی ونتیجه ای جز تورم دامن ملت را نخواهد گرفت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین