کد خبر: ۹۴۳۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

امام جمعه زنجان منصوب شد

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام «سید مصطفی حسینی» را به امامت جمعه شهر زنجان و نماینده ولی فقیه در این استان منصوب کردند.
امام جمعه زنجان منصوب شد
آفتاب‌‌نیوز :

متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای سید مصطفی حسینی دامت افاضاته

با کناره‌گیری جناب حجة‌الاسلام آقای علی خاتمی دام‌توفیقه، جناب عالی را که دارای شایستگی‌های لازم و سوابق مدیریتی و خدماتی بویژه در عرصه‌ی خدمات قرآنی می‌باشید به امامت جمعه‌ی شهر زنجان و نمایندگی خود در آن استان منصوب می‌کنم. مردم عزیز زنجان که به ولایتمداری و محبت اهل بیت علیهم‌السلام شهره‌اند، در حوادث گوناگون دوران انقلاب و پس از آن تا امروز با صداقت و شجاعت، راه روشن آن بزرگواران را پی گرفته‌اند. انتظار از جایگاه امامت جمعه آن منطقه که خاستگاه بزرگان علمی و دینی است، تلاش برای پرورش استعداد‌ها و ارتقا فکری و علمی و عملی در عرصه‌ی دین و سیاست و شناخت‌ها و معنویت‌ها است. جوانان پاک‌نهاد را گرامی بدارید؛ با متن مردم از همه‌ی طبقات نشست و برخاست کنید؛ به تبلیغ عملی دین اهتمام بورزید؛ و محتوای خطبه‌ها و بیانات را به نصاب غنای لازم برسانید. توفیقات شما را از خداوند مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای
۲۵ مهر ۱۴۰۳

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی سال ۱۳۶۱ در شهر زنجان متولد و سال ۱۳۷۵ برای تحصیل علوم حوزوی به حوزه علمیه قم وارد شد.

وی تا سال ۱۳۸۳ دروس سطوح عالی حوزه علمیه را به پایان رساند و پس از آن در دروس خارج فقه و اصول و تفسیر از محضر آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، تبریزی و جوادی آملی بهره برد. حجت الاسلام حسینی در رشته مدیریت عمومی دارای مدرک دکترای حرفه‌ای از دانشگاه جامع امام حسین (ع) است.

عمده فعالیت‌های علمی، تبلیغی و اجرایی حجت الاسلام حسینی به عنوان قاری و حافظ کل قرآن کریم بر محور قرآن متمرکز بوده و از همین رو وی، یکی از چهره‌های بنام و مبرّز کشوری در زمینه قرآن شناخته می‌شوند.

فعالیت در حوزه‌های مختلف قرآنی از جمله قائم مقام مؤسسه جامعه القرآن، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیر مرکز قرآن حوزه‌های علمیه، معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س)، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور، رئیس مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه کشور، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیر مؤسسه نور الثقلین بخشی از سوابق کاری و مسوولیت‌های وی است.

تدریس دوره‌های مدیریت فعالیت‌های قرآنی، تألیف چندین کتاب تفسیری و تدریس دروس حوزوی و تدریس در حوزه و دانشگاه از دیگر فعالیت‌ها و خدمات حسینی است.

پیش از این آیت الله علی خاتمی مسؤولیت نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان را از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳ برعهده داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین