کد خبر: ۹۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷

عربستان و مصر، اسرائیل را محکوم کردند

عربستان سعودی و مصر در بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی از تحولات جاری در منطقه، تجاوزگری اسرائیل علیه مقدسات اسلامی را محکوم کردند.
عربستان و مصر، اسرائیل را محکوم کردند
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه که شامگاه امروز (چهارشنبه) پس از پایان سفر «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی به مصر منتشر شده، آمده است: «تجاوزگری اسرائیل علیه مقدسات اسلامی در قدس را محکوم می‌کنیم و تلاش‌ها برای تغییر وضعیت موجود را مردود می‌دانیم.»

این بیانیه پس از آن صادر شده است که رژیم صهیونیستی ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی را محدود کرد و در مقابل، به ده‌ها صهیونیست برای ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی مجوز داد. عربستان سعودی و مصر از «فجایع انسانی در نوار غزه و جنگ وحشیانه کنونی» در منطقه نیز به‌شدت ابراز نگرانی کردند.

ریاض و قاهره همچنین ضمن ابراز نگرانی از اقدامات تنش‌زای اسرائیل در خاک لبنان، بر ثبات و تمامیت ارضی لبنان تاکید کردند. عربستان سعودی و مصر در بیانیه یادشده اظهار داشتند کشور لبنان باید بتواند به وظایف خود جامه عمل بپوشاند و حاکمیتش را در سراسر خاک خود اعمال کند.

رژیم صهیونیستی بیش از یک ماه است حملات گسترده‌ای را در خاک لبنان آغاز کرده و بسیاری از تأسیسات این کشور از جمله مراکز درمانی را بمباران کرده است. اسرائیل علی‌رغم هشدار‌های بین‌المللی با ادعای حضور نیرو‌های حزب‌الله همچنان به بمباران مناطق مسکونی در لبنان ادامه می‌دهد. تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین