کد خبر: ۹۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰

وزیر ارشاد: تذکر به نفع مطبوعات است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذكرات هیات نظارت بر مطبوعات را در مجموع به نفع نشریات دانست.

سیدمحمد حسینی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر دلیل احضار مدیركل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد به دادسرا اظهار كرد: آن‌ها سوالاتی داشتند، مساله چندان مهم نبود، در مورد برخی از نشریات می‌خواستند اطلاعات بیشتری كسب كنند.

وی ادامه داد: هم‌چنین درمورد نشریه همت و موج اندیشه نیز سوالاتی مطرح كرده بودند كه مدیركل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در این ارتباط توضیحاتی دادند. تصور شده بود كه موج اندیشه و نشریه همت اخیراً مجوز گرفته‌اند در صورتی كه این‌گونه نبود و این نشریات از چند سال قبل مجوز داشتند و با توضیحات ارائه شده، مساله حل شد.

خبرنگار دیگری پرسید: با توجه به مجوز حضور برخی از فیلم‌ها مانند آتش‌گاه و تسویه‌حساب در جشنواره دهه فجر برخی معتقدند كه تساهل و تسامح دوران اصلاحات، دوباره به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داد: این‌گونه نیست. به هر حال مراقبت می‌شود كه مشكلی به وجود نیاید و این دوران با دوران قبل از دولت نهم فرق می‌كند.

خبرنگار دیگری پرسید: به نظر می‌رسد اعتراضات و تذكرات هیات نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در ارتباط با مطبوعات شدت گرفته، نظر شما در این ارتباط چیست؟

حسینی پاسخ داد: هیات نظارت جمعی است كه موضوعات را بررسی می‌كند و بیشتر تذكرات در این راستا داده می‌شود تا منجر به لغو مجوز نشریات نشود و اشكالات موجود رفع شود. برخی از مدیران و مسوولان گرفتاری‌هایی دارند و ممكن است نظارت‌های لازم را انجام ندهند، با این تذكرات اشكالات برطرف می‌شود و در مجموع این تذكرات به نفع نشریات است.

خبرنگاری پرسید: علت انتقاد رییس‌جمهور به دستگاه قضایی مبنی بر مخالفت با بگیر و ببندها در مطبوعات چه بود؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داد: اعتراض رییس‌جمهور به وارد شدن دادستانی در این قضیه بود و هم‌چنین قضایایی مثل آن‌چه كه برای مدیرعامل سابق ایرنا پیش آمد، ایشان فردی شناخته شده، متعهد به انقلاب هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین