کد خبر: ۹۴۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

تأکید عراقچی بر بسیج ظرفیت‌های منطقه برای توقف جنایات اسرائیل

وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با رئیس‌جمهور مصر بر ضرورت بسیج همه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشور‌های منطقه برای افزایش فشار‌ها به منظور توقف جنایات صهیونیست‌ها و همچنین امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی و لبنانی تأکید کرد.
تأکید عراقچی بر بسیج ظرفیت‌های منطقه برای توقف جنایات اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که امروز (پنجشنبه) ۲۶ مهرماه و در دومین مقصد دور چهارم سفرش به منطقه در قاهره حضور دارد، با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، ضمن مرور آخرین وضعیت منطقه و ابراز نگرانی و تاسف شدید نسبت به استمرار تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر در فلسطین اشغالی و لبنان، اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید اوضاع امنیتی منطقه و کاهش درد و رنج مردم در فلسطین و لبنان مورد تأکید قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، دیدگاه‌های ایران در خصوص وضعیت خطرناک امنیتی در منطقه و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه و برخی بازیگران فرامنطقه‌ای در دو هفته گذشته را تشریح کرد.

ضرورت بسیج همه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشور‌های منطقه برای افزایش فشار‌ها برای توقف جنایات و همچنین امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی و لبنانی از دیگر مواردی بود که عراقچی در این دیدار به آن اشاره کرد.

* وضعیت هشدارآمیز منطقه

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر هم در این دیدار با ابلاغ متقابل سلام به رئیس‌جمهور ایران، دیدگاه مصر و نگرانی‌های این کشور در مورد تحولات منطقه را تبیین کرد.

رئیس جمهور مصر، وضعیت امنیتی موجود در منطقه را هشدارآمیز توصیف و بر ضرورت جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف تجاوزات و جنایات در غزه و لبنان، جلوگیری از افتادن منطقه در دام یک جنگ مصیبت بار، حفظ تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی همه کشور‌های منطقه و حراست از ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد

عراقچی و رئیس‌جمهور مصر همچنین با توجه به تحرکات مثبت در روابط دوجانبه، بر تداوم رایزنی‌ها و ادامه روند مشورت‌ها برای توسعه متقابل روابط دوجانبه توافق کردند.

گفت‌وگوی بسیار مفید عراقچی و السیسی

اسماعیل بقایی که عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند درباره این ملاقات گفت: سیدعباس عراقچی گفت‌وگوی بسیار مفیدی با رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی درباره تحولات منطقه داشت. 

وی افزود: ضرورت و فوریت توقف تجاوزات و جنایات در غزه و لبنان، جلوگیری از تصعید خطرناک ناامنی که می‌تواند کل منطقه را درگیر جنگ کند و تبعات مخربی برای همه کشور‌های منطقه داشته باشد و نیز ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به آوارگان مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی صبح امروز نیز با بدر عبدالعاطی همتای مصری نیر دیدار کرد.

عراقچی روز گذشته نیز در امان با وزیر امور خارجه و شاه اردن درباره ا‌وضاع جاری در منطقه گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه پیش از این سفر‌هایی به منطقه داشت. او در دور نخست این سفر‌ها به بیروت و دمشق، در دور دوم به ریاض و دوحه و در دور سوم که یکشنبه و دوشنبه هفته جاری ۲۲ و ۲۳ مهرماه انجام شد به بغداد و مسقط رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین