کد خبر: ۹۴۳۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲

وزیر خارجه اسرائیل تایید کرد: یحیی سنوار رهبر حماس در غزه ترور شد

یسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل، روز پنج‌شنبه ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی ترور یحیی سنوار، رهبر حماس را تایید کرد.
وزیر خارجه اسرائیل تایید کرد: یحیی سنوار رهبر حماس در غزه ترور شد
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش اسرائیل پیشتر طی بیانیه‌ای از کشته شدن سه شبه‌نظامی حماس در عملیاتی در «تل السلطان» در شمال شهر رفح، واقع در جنوب باریکه غزه خبر داده و اعلام کرده بود که آژانس امنیت اسرائیل (شین‌بت) در حال بررسی این احتمال است که یکی از این شبه‌نظامیان یحیی سنوار، رهبر حماس باشد.

ارتش اسرائیل ساعاتی پیش با اعلام این خبر گفته بود که در آن مرحله تایید این احتمال که رهبر حماس کشته شده است، امکانپذیر نیست. هر چند رسانه‌های اسرائیل اعلام کرده بودند احتمال این که وی کشته شده است «بالاست». گفته می‌شود جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان راستی‌آزمایی اسرائیل در مورد ترور یحیی سنوار قرار گرفته است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با انتشار تصویر ضربدر خورده سنوار در کنار شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و محمد ضیف، فرمانده ارشد حماس که هر دو پیشتر در حملات اسرائیل به لبنان و غزه ترور شده بودند، نوشت: «ماموریت دیگری انجام شد.»

بنابر اعلام ارتش اسرائیل، در ساختمان محل کشته شدن این افراد هیچ نشانی از حضور گروگان‌های حماس مشاهده نشده است.

بنابر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، یکی از افراد کشته شده بسیار شبیه به یحیی سنوار بوده، اما تایید قطعی تا مشخص شدن نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای آنها امکان پذیر نبوده است.

با این حال حماس طی بیانیه‌ای بدون اشاره به ترور و یا زنده ماندن رهبرش، در مورد انتشار اخبار جعلی هشدار داد و اعلام کرد که بیانیه‌های این گروه تنها از طریق کانال تلگرامش منتشر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین