کد خبر: ۹۴۳۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

کشف یک غار ماقبل تاریخ در گیلان+ عکس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف غاری جدید متعلق به ماقبل تاریخ در منطقه سیاهکلرود رودسر واقع در شرق استان گیلان خبر داد و گفت: غار یاد شده با طول ۲۵ متر، عرض حدود ۲ تا ۳ متر و ارتفاع بین یک تا ۳ متر است که به‌دلیل وضعیت توپوگرافی داخل غار این اعداد متغیر است.
کشف یک غار ماقبل تاریخ در گیلان+ عکس
آفتاب‌‌نیوز :

غاری جدید متعلق به ماقبل تاریخ در منطقه سیاهکلرود رودسر واقع در شرق استان گیلان کشف شد.

 میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه غار یادشده از جمله غار‌های ارزشمندی است که در منطقه جلگه‌ای قرار دارد، اظهار کرد: این غار نخستین غاری است که در منطقه جنگلی و درپنج کیلومتری ساحل دریای کاسپین واقع شده است. 

وی با بیان اینکه غار یاد شده با طول ۲۵ متر، عرض حدود ۲ تا ۳ متر و ارتفاع بین یک تا ۳ متر است که به‌دلیل وضعیت توپوگرافی داخل غار این اعداد متغیر است، گفت: با توجه به بررسی‌های سطحی و مشاهدات عینی دهانه ورودی این غار به‌صورت دستکند است، اما نیاز به مطالعات بیشتر دارد. 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، قرارگیری غار شناسایی شده در نزدیکی ساحل کاسپین و در داخل جنگل‌های هیرکانی و کنار رودخانه پر اب از مزیت‌های این غار محسوب می‌شود. با توجه به بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد قدمت این غار مربوط به ماقبل تاریخ باشد.

جهانی با بیان اینکه ارائه نظرات دقیق‌تر نیازمند مطالعات و بررسی‌های ریشه‌ای و پژوهشی است، افزود: در استان گیلان بیش از ۱۵۰ غار وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و بخش عمده از این غار‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری در طی چند سال اخیر معرفی شدند.

کشف یک غار ماقبل تاریخ در گیلان+ عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین