کد خبر: ۹۴۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
احتمالاً می‌توانیم با اسرائیل و ایران به گونه‌ای برخورد کنیم که برای مدتی به درگیری پایان دهد

بایدن: چگونگی و زمان پاسخ اسرائیل به ایران را می‌دانم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در آلمان به سر می‌برد، در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه از سوی رژیم اسرائیل گفت احتمال تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس در لبنان وجود دارد، اما کار در غزه سخت‌تر است. 
بایدن: چگونگی و زمان پاسخ اسرائیل به ایران را می‌دانم
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران پس از دیدار با رهبران آلمان، فرانسه و انگلیس در برلین و یک روز پس از شهادت یحیی سنوار رهبر حماس از سوی رژیم اسرائیل مدعی شد: «ما فکر می‌کنیم راهی به سوی صلح در خاورمیانه وجود دارد. این مسیر سخت خواهد بود، اما همه ما موضع مشابهی داریم.»

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: «به نظر من و همکارانم هم نظر دارند، فرصتی وجود دارد که احتمالاً می‌توانیم با اسرائیل و ایران به گونه‌ای برخورد کنیم که برای مدتی به درگیری پایان دهد. این به درگیری پایان می‌دهد.»

بایدن افزود: «ما فکر می‌کنیم که امکان کار برای آتش بس در لبنان وجود دارد. اما این آتش بس در غزه سخت‌تر خواهد بود.»

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره پاسخ موشکی ایران به اقدامات و تجاوزات رژیم اسرائیل و ادعای پاسخ احتمالی آن مدعی شد چگونگی و زمان پاسخ اسرائیل به ایران را می‌داند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا در مورد نحوه و زمان پاسخ احتمالی اسرائیل به پاسخ موشکی ایران در اول اکتبر اطلاع دارد، ادعا کرد: بله.

رئیس جمهور آمریکا توضیحات بیشتری در پاسخ به این سوال ارائه نکرد.

شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد: به گفته یک مقام آمریکایی، انتظار می‌رود پس از دیدار با مقامات ارشد آلمان و رهبران انگلیس و فرانسه، بایدن با تیم امنیت ملی خود در هواپیمای ریاست جمهوری موسوم به ایر فورس وان برای گفتگو در مورد آخرین تحولات خاورمیانه دیدار کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در مسیر واشنگتن به بایدن خواهند پیوست.

این مقام آمریکایی گفت انتظار می‌رود بلینکن اوایل هفته آینده به خاورمیانه سفر کند. مقامات گفته اند که دولت بایدن آزادی گروگان‌های باقی مانده در بازداشت حماس را در اولویت قرار داده است.

بایدن به تیم خود دستور داده است که در پی شهادت یحیی سنوار در تماس نزدیک با همتایان اسرائیلی خود باشند و انتظار می‌رود که خود او نیز در روز‌های آینده با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تماس بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین