کد خبر: ۹۴۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

جذب ۱۵۴ نخبه در وزارت جهاد کشاورزی

جذب نخبگان به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی با هدف کمک به توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی صورت گرفته و برای امسال و سال‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.
جذب ۱۵۴ نخبه در وزارت جهاد کشاورزی
آفتاب‌‌نیوز :

سید حمزه رضوی، مدیرکل امور اداری وزارتخانه در جلسه شورای هماهنگی مناطق ۷ گانه امور اداری گفت: جذب نخبگان به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی با هدف کمک به توسعه پایدار و تأمین امنیت غذایی صورت گرفته و برای امسال و سال‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.

وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بنیاد ملی نخبگان و وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۲ مقرر شد این وزارتخانه نسبت به جذب ۲۰۰ نفر از نخبگان در قالب طرح شهید موسوی اقدام کند که در این راستا جلسات هماهنگی زیادی به ویژه برای تأمین بودجه طرح برگزار شد.

وی گفت: برای جذب نخبگان، دوره‌های ارزیابی به صورت تئوری و عملیاتی به تفکیک رشته‌های تخصصی افراد در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار و برای پذیرفته شدگان گواهینامه شایستگی صادر شد تا بتوانند در رشته‌های تخصصی خود و با اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی جذب شوند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۲۰۰ نفر، ۱۵۴ نفر از نخبگان جذب ستاد وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها شده‌اند.

مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای ۴۶ نفر دیگر نیز گواهینامه شایستگی صادر شد، اما تمایل و انتخاب این افراد دستگاه‌های خارج از وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی به دلیل پرداخت حقوق و مزایای رفاهی بالاتر بود.

وی در مورد تأمین نیروی انسانی جدید یادآور شد: چند نوبت برای جذب نیرو‌های جدید اقدام لازم انجام شد، اما سازمان امور اداری و استخدامی کشور همه موضوعات از جمله جذب نیروی جدید و افزایش حقوق کارکنان را منوط به اصلاح و به‌روز کردن چارت و تشکیلات تفضیلی وزارت جهاد کشاورزی کرده است.

رضوی عنوان کرد: وزارت متبوع در سال ۱۴۰۱ نیز در قالب آزمون نهم فراگیر دستگاه‌های کشور توانست ۱۰۰۰ نفر در سطح وزارتخانه و ۱۶۰۰ نفر در سطح دستگاه‌های وابسته جذب کند، اما به دلیل پایین بودن حقوق مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، برخی از پذیرفته شدگان به ویژه در حوزه کارشناسی فناوری، از کار انصراف و جذب سایر دستگاه‌ها شدند.

وی اظهار کرد: انصراف و خروج این افراد در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی موجب شد، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، موضوع فوق‌العاده امنیت غذایی را برای افزایش حقوق کارکنان پیگیری کند.

مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با پیگیری و اهتمام وزیر جهاد کشاورزی و این معاونت، پیشنهاد ردیف فوق‌العاده امنیت غذایی به زودی در صحن علنی مجلس به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد و این در حالی است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های به عمل آمده نسبت به برقراری فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در مشاغل تخصصی اقدام و با صدور احکام کارگزینی از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

وی گفت: علاوه بر موضوع جذب ۲۶۰۰ نفر از طریق آزمون نهم فراگیر دستگاه‌های کشور، طی پیگیری‌های انجام شده از سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به دریافت مجوز‌های استخدامی در قالب طرح‌های شهید همدانی، شهید موسوی و در استان‌ها در قالب طرح شهید زین‌الدین اقدام و آزمون‌های مربوطه در حال برگزاری است که پس از مشخص شدن پذیرفته شدگان نهایی در رشته شغلی و در محل‌های انتخابی مشغول به کار خواهند شد.

رضوی افزود: مجوز جذب ۲۰۰۰ نیرو از طریق طرح شهید رضوی نیز با محوریت وزارت متبوع در سال گذشته اخذ شد، اما به دلیل عدم تأمین اعتبار آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امکان برگزاری آزمون در سال جاری امکان‌پذیر نشده که امیدواریم در سال آینده کارسازی شود.

مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی درباره جذب ایثارگران نیز گفت: در حال پیگیری جذب ایثارگران هستیم و از ۸۰۰ مجوز صادر شده تا کنون حدود ۳۵۰ نفر از طریق آزمون اختصاصی پذیرفته شده‌اند و باقی این افراد بر اساس اعلام نیاز و شرکت در آزمون‌های آتی پذیرفته خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین