کد خبر: ۹۴۳۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

کاهش دمای شدید در کمین استان تهران / کشاورزان مراقب باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص کاهش محسوس دما و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار داد و گفت: کشاورزان برای مراقبت از محصولات تمهیدات لازم را بیاندیشند.
کاهش دمای شدید در کمین استان تهران / کشاورزان مراقب باشند
آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر بروز دو سامانه گسترش توده هوای سرد و فعالیت متناوب سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این پیش بینی، از فردا یکشنبه ۲۹ مهرماه تا روز پنج شنبه سوم آبان ماه شاهد فعالیت این سامانه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی ایام مذکور در استان تهران به ویژه در روز‌ها سه شنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما را در نواحی شمالی و دامنه‌ها و ارتفاعات به طور میانگین تا ۱۷ درجه سلسیوس و در نیمه جنوبی و نواحی، مرکزی به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس شاهد خواهیم بود، گفت: به همه کشاورزان و پرورش دهندگان دام و طیور توصیه می‌شود نسبت به بازبینی و مهیاسازی سامانه‌های گرمایشی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ اقدامات لازم را انجام دهند.

یزدی مهر با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر مخاطره رخداد تنش دمایی، افزود: این رخداد در نیمه شمالی استان و طی روز‌های چهارشنبه تا پنجشنبه گاهی با بارش برف، در ارتفاعات همراه خواهد بود، همچنین در ارتفاعات بالادست به ویژه قله‌های البرز مرکزی وزش سوز باد، یخبندان شبانه سطح زمین و ماندگاری توده هوای سرد به ویژه از چهارشنبه تا جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان کرد: استفاده از ضد یخ در خودرو‌ها و تأسیسات حساس به دما به ویژه در نیمه شمالی استان، توصیه می‌شود همچنین ضروری است که مدیریت حامل‌های انرژی به ویژه گاز و برق در دستور کار ویژه شهروندان قرار داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا پایان روز پنج شنبه سوم آبان ماه در استان تهران، به ویژه نیمه شمالی شاهد فعالیت متناوب سامانه بارشی خواهیم بود که ضروری است در این خصوص احتیاط لازم برای حضور و سفر به نواحی کوهستانی و گردنه‌های برف گیر صورت بگیرد.

یزدی مهر توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهر‌ها و آماده سازی تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی در دستور کار باشد، همچنین بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری تمهیدات لازم را در خصوص هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید و عنوان کرد: پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها در دستور کار مسؤولان مربوطه باشد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین