کد خبر: ۹۴۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶
رهبر جنبش حماس

خالد مشعل: بازیچه کسی نیستیم

کشورهای عربی باید در حمایت از فلسطین طلایه دار باشند
آفتاب‌‌نیوز : رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن اعلام اینکه کشورهای عربی باید در حمایت از فلسطین طلایه دار باشند تاکید کرد که این جنبش بازیچه کسی نیست. 

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، خالد مشعل از ضعف حمایت مصر از ملت فلسطین انتقاد و از کشورهای عربی خواست که در این زمینه گوی سبقت را از دیگر کشورها بربایند.

وی با بیان این مطلب افزود که ضعف حمایتی کشورهای عربی از ملت فلسطین باعث شده است که ایران و ترکیه در این زمینه اقدام کنند.

مشعل تاکید کرد که جنبش حماس بازیچه کسی نیست و خود تصمیم‌گیری می کند. وی همچنین از حمایت های ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه از رسانه های مصر که سعی دارند این جنبش را دشمن این کشور و غزه نشان دهند به شدت انتقاد و تصریح کرد: غزه دشمن مصر نیست و هیچ توجیهی برای احداث دیوار فولادی وجود ندارد. ما بارها گفته‌ایم که دشمن مصر نیستیم بلکه رژیم صهیونیستی دشمن واقعی آنهاست.

وی در ادامه با اعلام اینکه هر دو کشور در دنیا دارای مرزهای رسمی و گذرگاه هایی هستند که شبانه روز باز می باشند از مصر خواست که گذرگاه رفح را به طوری که پاسخگوی نیازهای ساکنان نوارغزه باشد بازگشایی کند.

خاطرنشان می‌شود مصر در حال احداث دیوار فولادی در مرزهای نوار غزه است. این دیوار دارای عمق بیش از 20 تا 30 متر در زیر زمین و 9 تا 10 کیلومتر طول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین