کد خبر: ۹۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۶

پر هزینه‏ترین فیلم ایران مورد پرسش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار آفتاب نشست پرسش و پاسخ فیلم "ملک سلیمان" ساخته شهریار بحرانی با حضور مجتبی فراورده (تهیه کننده) ، شهریار بحرانی (‌کارگردان)‌ ، حمید قدیریان (طراح صحنه ولباس)،‌ بهروز معاونیان (‌صدابردار) ، امین زندگانی (بازیگر) ،‌ محمود پاک نیت (بازیگر) ، علیرضا کمالی (بازیگر) به مجریگری " محمد گبرلو" در سالن سعدی برج میلاد برگزارشد. 

در ابتدای این نشست شهریار بحرانی گفت: "ملک سلیمان" موفقیت بزرگی در سینمای ایران محسوب می‌شود اما اینکه چقدر به ایده آل‌ها رسیده‌ایم را باید منتقدان قضاوت کنند. برای ساخت این فیلم یک سال و نیم تحقیق کردیم و تحقیقات زیادی را در ارتباط با ابلیس، شیاطین، جادوگری و طلسم انجام دادیم. 

مجتبی فرآورده تهیه‌ کننده فیلم درارتباط با جلوه‌های ویژه فیلم افزود: بخش قابل توجهی از جلوه‌های ویژه توسط نیروها در داخل کشور ( یک گروه 30 نفری) زیر نظر لئو لو انجام شد. امکان اینکه تمام جلوه‌های ویژه فیلم در ایران انجام شود وجود نداشت زیرا ما کار ساخت فیلم را سال 84 شروع کردیم و در آن زمان امکانات فنی به این شکل نداشتیم. 

وی در ادامه در خصوص پاسخ به اینکه برای فیلم چقدر هزینه شده است افزود: ما برای فیلم بوجه ای بالغ بر 5 میلیارد تومان خرج کردیم. 

حمید قدیریان طراح صحنه و لباس فیلم عنوان کرد: انجام بخش عمده ای از جلوه‌های ویژه فیلم بدست طراحان داخلی موجب شکسته شدن بت جلوه های ویژه در کشور شد. در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه جلوه‌های ویژه در کشور بدست آمده و اگر دوستان تلاش بیشتری انجام دهند خیلی زود می توانیم سطح اول جهانی برسیم. 

در ادامه محمود پاک نیت در پاسخ به این سوال که برای تحقیق در مورد رسیدن به شخصیت مورد نظرگفت: ما از کشور های دیگر دنیا چیزی کم نداریم فقط نیاز به حمایت داریم تا خودمان را در دنیا ثابت کنیم و برای رسیدن به نقش از تحقیقات وراهنمایی های دوستان استفاده کردم. 

بحرانی در انتهای مراسم با تشکر از اهالی محترم روستای تالش خاطر نشان کرد: ما در ایران هنرور حرفه ایی خیلی کم داریم ما در این فیلم از اهالی همان محل برای بازی استفاده کردیم که البته خیلی خوب در قالب نقش ها ظاهر شدند. 

گزارش تصویری این مراسم متعاقبا ارسال خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۰
0
0
اتفاقا ما از كشورهاي دنيا يك چيز مهم كم داريم . آنها مي توانند راجع به تاريخشان فيلم بسازند ، ولي ما نه !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین