شرکت خودروسازی آلمانی پورشه اعلام کرد که شاهد سقوط فروش خود در چین بوده چرا که رقابت در این بازار به شدت افزایش یافته و تقاضا نیز برای برخی از مدلهای الکتریکی این سازنده خودروهای لوکس کاهش یافته است.
غولهای خودروسازی مانند پورشه همچنان شاهد کاهش فروش خود در چین هستند، زیرا رقابت بهطور قابل توجهی افزایش یافته و مصرفکنندگان به دلیل بحران هزینههای زندگی از خریدهای بزرگ خودداری میکنند.
بر اساس این گزارش، فروش سهماهه سوم این شرکت آلمانی اخیراً به پایینترین رقم خود در مدت مشابه طی ۱۰ سال گذشته رسیده است.
فروش مدل الکتریکی تایکان با ۴۷ درصد کاهش مواجه شد که عمدتاً دلیل آن افت تقاضا برای خودروهای الکتریکی (EV) در اروپا و ایالات متحده و همچنین مشکلات خاصی در مدل تایکان بود.
این مشکلات شامل فراخوانهای این تولیدکننده در ماههای ژوئن و اکتبر امسال به دلیل مشکلات شلنگ ترمز و ماژول باتری است.
از ژانویه تا سپتامبر امسال، این شرکت ۴۳,۲۸۰ دستگاه خودرو در چین تحویل داده که نسبت به ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، ۲۹ درصد کاهش داشته است.
پورشه ۶۱,۴۷۱ خودرو در آمریکای شمالی تحویل داده که این میزان نیز ۵ درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته میلادی بوده است.
با این حال، در اروپا، علیرغم عملکرد ضعیف مدل تایکان، این شرکت ۵۲,۴۶۵ خودرو تحویل داده است. این رقم شامل آلمان نمیشود.
اما "دیتلف فون پلاتن" سخنگوی پورشه خوشبین بود. وی در بیانیهای گفت: تقاضای مشتریان همچنان در سطحی قوی باقی مانده و بازخورد مشتریان درباره مدلهای جدید ما بسیار خوب است. با افزایش دسترسی به محصولات، ما نسبت به دوره (سهماهه) پایانی ۲۰۲۴ خوشبین هستیم.