کد خبر: ۹۴۳۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

ورود دادستانی تهران به موضوع مؤسسات اعزام دانشجو

معاون دادستان تهران با اشاره به فعالیت غیرمجاز مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور از ورود دادستانی تهران به این موضوع به منظور ساماندهی این مؤسسات خبر داد.
ورود دادستانی تهران به موضوع مؤسسات اعزام دانشجو
آفتاب‌‌نیوز :

مهبودی معاون حقوق عامه دادستان تهران اظهار کرد: جلسه تعیین تکلیف مؤسسات غیرمجاز در حوزه اعزام دانشجو به خارج از کشور در راستای عمل به تکالیف قانونی دادستانی تهران در صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از وقوع جرایم، برگزار شده است.

وی افزود: مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور موجب ایجاد بستر برای تحصیل مال از طریق نامشروع و همچنین تضییع حقوق شهروندان به‌ویژه قشر دانشجو و دانش‌آموز شده‌اند.

مهبودی ادامه داد: در این حوزه، شاهد کلاهبرداری‌هایی بوده‌ایم که نارضایتی این دانشجویان و خانواده‌های آنان را در پی داشته؛ فلذا دادستانی تهران در راستای حفظ حقوق شهروندان، به موضوع ساماندهی این مؤسسات ورود پیدا کرده است.

معاون حقوق عامه دادستان تهران در پایان عنوان کرد: فهرست موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور، قبلا تهیه شده و در اختیار فراجا قرار گرفته است، اما بناست با برگزاری جلسات مشترک با فراجا و سازمان بازرسی کل کشور، مستندات اقدامات متخلفانه تهیه و ضمن شناسایی دقیق آنها، با موسسات برخورد قاطع و جدی صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین