کد خبر: ۹۴۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹

آیا موج جدیدی از افزایش قیمت بلیط هواپیما در راه است؟

اخیراً اتحادیه اروپا ۳ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، سا‌ها و ماهان‌ایر را در لیست جدید تحریم‌ها خود قرار داده است. با توجه به این تحریم‌ها، انتظار می‌رود که قیمت بلیط هواپیما افزایش یابد و سفر‌ها برای مردم دشوارتر شود.
آیا موج جدیدی از افزایش قیمت بلیط هواپیما در راه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

اخیراً اتحادیه اروپا ۳ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، سا‌ها و ماهان‌ایر را در لیست جدید تحریم‌ها خود قرار داده است. این اقدام سؤالات و نگرانی‌های بسیاری را درخصوص آینده پرواز‌ها و تأثیر آن در مراودات تجاری و افزایش قیمت خرید بلیط هواپیما به وجود آورده است.

به گزارش برنا، در روز‌های گذشته، اتحادیه اروپا اعلام کرد این ۳ ایرلاین به علت ارسال موشک به روسیه تحریم شده‌اند. در این فهرست جدید، ۷ فرد و ۷ سازمان اداری هم وجود دارند. بلافاصله بعد از اعلام اتحادیه اروپا پرواز‌های ایران‌ایر به پاریس، لندن و کلن لغو شد که نشان‌دهنده آثار فوری این تحریم‌هاست.

دلایل تحریم‌های جدید

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد ادعا‌های مبنی بر انتقال پهباد‌ها و موشک‌های ساخت ایران به روسیه، دلیل اصلی تحریم‌هاست. هدف از این اقدام، پیشگیری از فعالیت‌های خاص ایران بود. هرچند مقامات اتحادیه تأکید کردند قصد مختل کردن ترافیک هوایی یا ارتباطات مردمی با ایران را ندارند.

پیامد‌ها برای مسافران

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، در گفتگویی بیان کرد: «پرواز‌های این سه ایرلاین از تاریخ ۲۳ مهرماه لغو شده است و هنوز هیچ برنامه جدیدی به فرودگاه ارسال نشده است.» وی همچنین افزود که مسافران می‌توانند از خدمات سایر ایرلاین‌ها بهره‌مند شوند که به ترکیه و امارات پرواز دارند.

چلندری همچنین یادآور شد مسافران می‌توانند بار خود را از طریق شرکت‌های هواپیمایی انتقال دهند.

تأثیر تحریم‌ها در بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما

سیده فاطمه مقیمی، کارآفرین و فعال حوزه حمل‌ونقل، درباره تأثیر این تحریم‌ها در افزایش قیمت بلیط هواپیما گفت: «با کاهش پرواز‌ها از سوی این شرکت‌ها و نیاز به استفاده از پرواز‌های غیرمستقیم، احتمال افزایش قیمت بلیت‌ها برای مسافران ایرانی وجود دارد.»

او در ادامه افزود: «این افزایش قیمت می‌تواند برای مسافرانی که به دلایل مختلف به خارج از کشور سفر می‌کنند، چالش‌ساز باشد.»

آثار تحریم‌ها در تجارت خارجی

مقیمی همچنین به آثار این تحریم‌ها در تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: «محدودیت‌های جدید می‌تواند بر تعاملات تجاری تأثیرگذار باشد، زیرا تجار نیاز دارند تا برای انجام معاملات خود در کشور‌های دیگر حاضر شوند.»

ضرورت تقویت دیپلماسی

مقیمی پیشنهاد کرد که ایران باید تلاش‌های دیپلماتیک خود را افزایش دهد و با گفتگو‌های بین‌المللی شرایط بهتری برای همکاری‌های سیاسی و اقتصادی فراهم آورد.

با توجه به این تحریم‌ها، انتظار می‌رود که قیمت بلیط هواپیما افزایش یابد و سفر‌ها برای مردم دشوارتر شود. در این شرایط ضرورت دارد که هردو طرف با تعامل و گفتگو به حل مشکلات موجود بپردازند. امیدواریم این مشکل با انجام مذاکرات بین‌المللی به‌زودی حل و فصل شود و پرواز‌های ایرلاین‌های داخلی به روال قبلی باز گردد. تنها در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم که قیمت بلیط هوپیما از حالت صعودی خارج گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین