کد خبر: ۹۴۴۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

اعتراض سیدحسن خمینی به موضعگیری روسیه و چین درموضوع جزایر سه‌گانه

گرچه کشور‌های حاشیه خلیج فارس در ادعای مالکیت نسبت به جزایر سه گانه سابقه‌ای نسبتا چنددهه‌ای دارند، اما همنوایی برخی کشور‌ها همچون روسیه و چین در این سخن غلط غیرقابل قبول‌تر است.
اعتراض سیدحسن خمینی به موضعگیری روسیه و چین درموضوع جزایر سه‌گانه
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحسن خمینی با غیرقابل مناقشه خواندن تمامیت ارضی ایران گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق خاطر همه آنان به این آب و خاک که خود را در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد، بهترین سرمایه دستگاه دیپلماسی برای پاسخ محکم به مدعیان هر وجب از این خاک است که باید از آن بهترین و هوشمندانه‌ترین بهره را برد.

سیدحسن خمینی طی سخنانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به ادعای اخیر اتحادیه اروپا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس نسبت به جزایر سه گانه، گفت: تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مسأله قابل مناقشه‌ای نیست و کسی حق گزافه گویی در خصوص آن را ندارد؛ دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا باید جلوی تداوم این ادعا‌های سست را که هر از گاهی از سوی برخی دولت‌ها مطرح می‌شود بگیرد و با تکیه بر حساسیت و عرق ملی و دینی ایرانیان نگذارد بیان این سخنان تبدیل به موضعی عادی در روابط بین الملل شود.

وی افزود: گرچه کشور‌های حاشیه خلیج فارس در ادعای مالکیت نسبت به جزایر سه گانه سابقه‌ای نسبتا چنددهه‌ای دارند، اما همنوایی برخی کشور‌ها همچون روسیه و چین در این سخن غلط غیرقابل قبول‌تر است و همراهی اخیر اروپایی‌ها نیز بیانگر سناریویی جدید برای تجدید فشار‌ها بر جمهوری اسلامی ایران در شرایط ویژه منطقه است که باید مورد توجه دقیق سکانداران دستگاه سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک کشور باشد.

یادگار امام تصریح کرد: بیان ادعا در مورد تمامیت ارضی در مورد کشوری، چون ایران باید با شدیدترین واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شود و از هر ابزاری برای مسدود کردن باب این مواضع استفاده شود. 

وی گفت: توجه ویژه به آبادانی و فراهم کردن امکان سکونت مردم در جزیره ابوموسی نیز یک تصمیم راهبردی برای حفاظت از تمامیت ارضی کشورمان است که باید مدنظر دولت و نیرو‌های مسلح قرار گیرد.

سیدحسن خمینی در پایان گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق خاطر همه آنان به این آب و خاک که خود را در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد و همچنین هنرمندان و اهالی اندیشه و فرهنگ و ادب؛ بهترین سرمایه دستگاه دیپلماسی برای پاسخ محکم به مدعیان هر وجب از این خاک است که باید از آن بهترین و هوشمندانه‌ترین بهره را را برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین