کد خبر: ۹۴۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴

چگونه سایز صحیح مته گردبر دریل مگنت را انتخاب کنیم؟

در این مقاله درباره دریل مگنت و مته گردبرد متناسب با آن صحبت کردیم. مته گردبر مناسب دریل مگنت برای سوراخ کردن فلزات ایده‌آل بوده و در انواع سایز‌ها قابل خریداری است. بر اساس قطر و عمق سوراخی که می‌خواهید در فلز ایجاد کنید، سایز مته را نیز انتخاب بفرمایید. همچنین حتما به جنس ماد‌ه‌ای که می‌خواهید در آن سوراخکاری کنید و قدرت دریل خود توجه نمایید.
چگونه سایز صحیح مته گردبر دریل مگنت را انتخاب کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

مته گردبر دریل مگنت نوعی فرز توخالی است که برای سوراخ کاری فلزاتی مانند استیل و چدن استفاده می‌شود. مته گردبر آهن، استوانه‌ای با لبه دندانه دار در طول‌ها و قطر‌های مختلف است و سوراخ دایره‌ای در فلزات ایجاد می‌کند. مته گردبر به دریل مگنتی متصل می‌شود و از انواع ارزان و ساده گرفته تا انواع پرکاربرد و تخصصی در بازار، می‌توان آن را خریداری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب سایز صحیح این مته و خرید دریل مگنت تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

تیغه گردبر دریل مگنت چگونه عمل میکند؟

مته گردبر دریل مغناطیسی به شکلی عمل می‌کند که تیغه آن تنها قسمت بیرونی سوراخ را برش می‌دهد. سوراخکاری یکدست، دقیق و بدون خطا انجام می‌شود. نیروی کمتری نسبت به دریل‌های دیگر ایجاد می‌کند و با سرعت بیشتری فلز را می‌برد. در حین چرخیدن، تیغه بیرونی فلز را می‌برد و سپس آن تکه از فولاد اضافه که slug یا فولاد دور ریز نام دارد، از مرکز تیغه برش جدا می‌شود و می‌افتد.

انتخاب سایز صحیح مته گردبر

مته گردبر در اندازه‌های خاص و استاندارد تولید شده و به فروش می‌رسد. بر اساس نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید، باید سایز مناسب مته را انتخاب فرمایید. اگر سایز مته اشتباه باشد کار شما در مراحل بعدی با مشکل مواجه خواهد شد، پس این مرحله را جدی بگیرید. در ادامه چند قانون کلی را در مورد سایز مته گردبر بررسی می‌کنیم:

  • قطر مته بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید، متفاوت خواهد بود. برای مثال برای سوراخ کردن مواد نرم‌تر مثل چوب، باید قطر بزرگتر را انتخاب کنید. از آن جایی که کاربرد مته گردبر دریل مغناطیسی ایجاد سوراخ در فلزات است، باید سایز کوچک‌تری را انتخاب بفرمایید. مته مخصوص سوراخ کردن فلز، نوک تیز‌تری دارد و از جنس فلز است.
  • باید قطر سوراخ را مشخص کنید و سپس قطر مته را انتخاب نمایید. ابتدا به دقت قطر سوراخی را که می‌خواهید ایجاد کنید مشخص بفرمایید. قطر مته شما باید اندازه‌ای برابر یا کمتر از قطر سوراخ داشته باشد.
  • قدرت دریل می‌تواند اندازه مته را تعیین کند. هر چه قدرت دریل بالاتر و توانایی نفوذ آن به عمق ماده بیشتر باشد، می‌توانید مته با قطر بزرگتری را استفاده کنید.
  • به کاتالوگ و اطلاعات مربوط به مته دقت کنید. مته گردبر دریل مگنت، کاتالوگی دارد که شما را برای انتخاب سایز مناسب مته راهنمایی خواهد کرد.
  • گاهی با آزمون و خطا سایز مناسب را پیدا خواهید کرد. ممکن است ماده‌ای که می‌خواهید در آن سوراخ کاری کنید طبق قوانین ذکر شده عمل نکند و قدرت نفوذ مته به آن غیر قابل پیش بینی باشد. یا ممکن است نتوانید میزان قدرت دریل خود را تخمین بزنید. اینجا باید با آزمایش و احتمالات جلو بروید تا در نهایت به نتیجه مطلوبی برسید.

انواع مته گردبر مناسب دریل مگنت

انواع مته گردبر مناسب دریل مگنت

  • گردبر آهن HSS: تیغه‌های آن از جنس فولاد هستند و برای سوراخ کردن سطوح فلزی صاف کاربرد دارند. قطر این مته، بین ۱۶ تا ۱۴۰ میلی متر است.
  • گردبر آهن کبالت: تیغه‌های این نوع مته، دارای درصد بالایی کبالت است و برای سوراخکاری سطوحی مناسب است که مقاومت بالایی دارند و سخت هستند. قطر آن، بین ۱۶ تا ۱۰۰ میلی متر است.
  • گردبر استیل با سر الماسی: تیغه‌های این نوع مته گردبر، مناسب سوراخ کردن سطوح فلزی خشک است. قطر معمول مته الماسی بین ۱۶ تا ۹۲ میلی متر متغیر است.

دقت کنید که نوع مته‌ای که انتخاب می‌کنید، بسیار وابسته به جنس و میزان محکم بودن ماده‌ای است که می‌خواهید در آن سوراخ ایجاد کنید. انتخاب سایز مته باید متناسب با عمق و قطر حفره‌ای که می‌خواهید درست کنید انجام شود، اما دقت کنید که اگر به جنس ماده توجه نکنید به نتایج مطلوبی دست نخواهید یافت. اگر ماده شما نرم‌تر از چیزی باشد که تخمین زده بودید، ممکن است بیش از حد حفره عمیق شود. یا اگر قدرت دریل مگنت بیشتر یا کمتر از مقداری باشد که فکر می‌کردید، ممکن است با سایز‌های مختلف مته به نتایج متفاوتی برسید. هنگام خرید دریل مگنت، حتما به میزان قدرت آن نیز دقت نمایید.

چگونه بهترین مته گردبر دریل مغناطیسی را انتخاب کنیم؟

مته گردبر دریل معناطیسی، دوام زیادی دارد و با سرعت فلز را برش می‌دهد. سوراخ ایجاد شده کاملا یکدست و تیز است و خطای بسیار کمی دارد. برای انتخاب بهترین مته، به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب مته بستگی به قطر سوراخ مورد نظر، ماده‌ای که می‌خواهیم آن را برش دهیم و عمق برش دارد.

مته برش استاندارد HSS، در ۸۰ درصد موارد کاربردی است و بهترین عملکرد را دارد.

اگر می‌خواهید در مواد سخت سوراخکاری کنید، از مته با تیغه روکشدار یا کاربیدی استفاده کنید.

خرید دریل مگنت

خرید دریل مگنت همراه با خرید مته مناسب آن

دریل مغناطیسی یا دریل مگنت، یک دریل پرکاربرد و با کیفیت است که مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر دریل دارد. از این مزایا می‌توان به قیمت مناسب، قابلیت حمل آسان و اپراتوری ساده اشاره کرد. این دریل برای سوراخ کاری عمودی و با دقت بسیار بالا در فولاد و آلومینیوم به کار می‌رود. با مکانیسم آهنربایی به کار رفته در این دریل، سوراخ کردن بسیار دقیق و بدون جا به جایی بیش از حد اتفاق می‌افتد.

برای استفاده از دریل مغناطیسی، باید مته گردبر را در کنار خرید دریل مگنت خریداری کنید. مته‌های گردبر فلزی برای ایجاد سوراخ در فلزات ایده آل هستند. بسته به قطر و طول سوراخی که می‌خواهید در فلز ایجاد کنید، اندازه مته گردبر را انتخاب کرده و آن را خریداری نمایید.

سخن پایانی در مورد مته گردبر دریل مگنت

در این مقاله درباره دریل مگنت و مته گردبرد متناسب با آن صحبت کردیم. مته گردبر مناسب دریل مگنت برای سوراخ کردن فلزات ایده‌آل بوده و در انواع سایز‌ها قابل خریداری است. بر اساس قطر و عمق سوراخی که می‌خواهید در فلز ایجاد کنید، سایز مته را نیز انتخاب بفرمایید. همچنین حتما به جنس ماد‌ه‌ای که می‌خواهید در آن سوراخکاری کنید و قدرت دریل خود توجه نمایید. برای راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب سایز صحیح مته گردبر با ما در ارتباط باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین