کد خبر: ۹۴۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷
معاون سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک:

غرب در همگامی روس‏ها با خود موفق بوده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: معاون سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اظهارات روسیه در محکومیت برنامه‌های هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که روس‌ها آرام آرام به آمریکایی‏ها متمایل شده‌اند.

محمود واعظی در گفت‌و‌گو با ایلنا، ناخشنودی مقامات روسی و آمریکایی از آنچه آنان به رد پیشنهاد آژانس از سوی ایران اتلاق می‌کنند را هم راستا با اعمال فشارهای بیشتر بر پرونده هسته‌ای کشورمان دانست و افزود: چند ماهی است آمریکا،فرانسه و انگلیس تلاش فراوانی انجام داده‌اند تا چین و روسیه را در اتخاذ مواضع غیردوستانه بر پرونده هسته‌ای ایران متقاعد کنند تا در زمان صدور قطعنامه آتی بتوانند با جامعیت بیشتری وارد عمل شوند.

وی افزود:اظهارات اخیر لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که گفته بود از رد پیشنهاد آژانس از سوی ایران راضی نیست نشان می‌دهد که غرب در همگامی روس‌ها با خود موفق بوده‌اند اما برای پذیرش خواسته‌هایشان از سوی چینی‌ها باید کار بیشتری انجام دهند.

معاون سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:با توجه به واگذاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل از چینی‌ها به فرانسوی‌ها در پایان ماه ژانویه باید منتظر اعمال فشارهای بیشتر بر پرونده هسته‌ای کشورمان در ماه آتی باشیم.

وی ادامه داد:کشورهای غربی در روزهای پایانی مدیریت البرادعی دبیر سابق سازمان انرژی اتمی تلاش کردند تا قطعنامه‌ای در محکومیت پرونده هسته‌ای کشورمان صادر شود و پس از آن نیز درصدد ایجاد اجماع جهانی بر این پرونده هستند.

واعظی با یادآوری توافقی که ایران با اعضای گروه 1+5 در رابطه با اورانیوم20درصد داشت،گفت:پس از این نشست بود که حرکت‌های خصمانه غرب علیه پرونده هسته‌ای ایران شدت گرفت و در ادامه تحریم‌های گذشته ما را به صدور قطعنامه جدید تهدید کردند.

وی تاكید كردبه اعتقاد مقامات کشورمان تحرکات جدید غربیها در صدور قطعنامه جدید مانور سیاسی بیش نیست و در راستای قطعنامه‌های بیحاصل گذشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین