کد خبر: ۹۴۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۵
به ادعای بی بی سی؛

پاتریوت در 4 کشور حوزه خلیج فارس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی رسانه‏های خارجی، جزئیاتی از برنامه آمریکا برای استقرار سیستم‏های دفاع موشکی پیشرفته در خلیج فارس و چهار کشور عرب همسایه ایران منتشر کرده اند.

به ادعای بی بی سی، آمریکا دو کشتی مجهز به سیستم ضد موشک های بالستیک بنام "ایجیس" را به خلیج فارس اعزام کرده و همچنین در حال استقرار سیستم های ضد موشک "پاترویت" در چهار کشور عرب است.

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه نوشت، چهار کشور عرب عبارتند از: امارت متحده عربی، بحرین، کویت و قطر. دولت های این چهار کشور هنوز به خبر نیویورک تایمز واکنش نشان نداده اند.

به گفته نیویورک تایمز، در حال حاضر دو کشتی آمریکایی مجهز به سیستم دفاعی "اجیس" بطور شبانه-روز در حال گشت زنی در آب های خلیج فارس هستند.

ژنرال دیوید پترویس، فرمانده ارتش آمریکا درمناطق خاورمیانه و آسیای مرکزی، روز 22 ژانویه طی نطقی در موسسه مطالعات جنگ وابسته به وزارت دفاع (پنتاگون) به اعزام دو کشتی یاد شده اشاره کرده و گفته بود که در هر یک از چهار کشور عرب، دو سیستم دفاع موشکی "پاتریوت" مستقر می شود.

نیویورک تایمز به نقل از منبعی در داخل دولت آمریکا، هدف از این اقدام را "انصراف" ایران از افزایش احتمالی تنش ها، آرامش خاطر اسرائیل و اطمینان دادن به کشورهای عرب درباره پشتیبانی آمریکا از آنان دانسته است.

گفته می شود که روند این اقدام آمریکا از چند ماه پیش آغاز شده اما به دلیل حساسیت امر، آمریکا و چهار دولت عرب تمایلی به علنی شدن افزایش همکاری های نظامی ندارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین