کد خبر: ۹۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۳

کناره گیری دو عضو برجسته جامعه مدرسین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی:‌ دبیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از انصراف آقایان مقتدایی و حسینی بوشهری از هیات رئیسه این تشکل خبر داد.

وی گفت: آیات مقتدایی و حسینی بوشهری به دلیل مشغله‌های علمی و حوزوی از عضویت مجدد در هیات رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انصراف دادند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمحسن صالح با اشاره به انتخابات اعضای هیات رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار كرد: این انتخابات هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. آیت‌الله یزدی با رای اعضا بار دیگر به عنوان رییس این جامعه انتخاب شد. آیت‌الله مومن و حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی به عنوان نواب رییس اول و دوم، حجج‌الاسلام والمسلمین جمشیدی و فیاضی به عنوان منشی‌ها وهمچنین آیت‌الله وافی به عنوان عضو هیات ریسه انتخاب شدند.

در طول سال گذشته انتقادات زیادی به عملکرد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وارد شده‌است. با اینکه این تشکل در انتخابات دهم ریاست جمهوری با بیانیه‌ای از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد اما به جز محمد یزدی و آیت‌الله مومن هیچ یک از اعضای شاخص این تشکل حمایت علنی خود را از احمدی‌نژاد اعلام نکردند.

آخرین عمل این تشکل سیاسی نامه‌ای بود که با امضای آیت‌الله یزدی منتشر شد و در آن از عدم صلاحیت مرجعیت آیت‌الله صانعی گفته شده بود. انتشار این بیانیه واکنش بسیاری از علما و اعضای این تشکل را برانگیخت. در یکی از مهمترین آن‌ها آیت‌الله جوادی آملی گفت که سال‌هاست در جلسات جامعه مدرسین شرکت نمی‌کند.

هم اکنون نیز با کناره‌گیری روسای سابق و فعلی حوزه علمیه قم پس از جدا شدن غیررسمی برخی از اعضای مهم این تشکل به نظر می‌رسد موضع فقهی و تاثیرگذاری این تشکل حوزوی که این روزها بسیار سیاسی شده‌است کمتر هم خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
0
0
سلام و عرض ادب

واقعا شما تفاوت تیترتون با متن خبر رو متوجه نمی شین ؟

این نشر اکاذیب(معناش یعنی دروغ) نیست

کناره گیری از جامعه ودرسین کجا و عدم شرکت در هیات رییسه کجا

فکر می کنید مردم نمی فهمن

از 9 دی درس نگرفتین ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
سلام
بهتره مثلا مصاحبه آقای مقتدایی در مورد مرجعیت صانعی را هم لینک میکردید تا مردم در مورد صحت مطلبتون بهتر تصمیم بگیرند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین