کد خبر: ۹۴۴۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
هیئت روسی حامل پیام پوتین وارد تل آویو شد

هیات روسی در اسرائیل به دنبال چیست؟

رسانه‌های اسرائیلی از ورود یک هیئت عالی‌رتبه روسی به فلسطین اشغالی برای بحث در خصوص آتش‌بس میان اسرائیل و حماس خبر دادند.
هیات روسی در اسرائیل به دنبال چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های اسرائیلی روز پنج‌شنبه از ورود یک هیئت روسی به فلسطین اشغالی حامل پیام ولادیمیر پوتین، برای بنیامین نتانیاهو خبر دادند.

به گفته رسانه‌ها، محتوای این پیام در خصوص پایان دادن به جنگ در غزه و لبنان و مذاکرات میان حماس و اسرائیل است.

همزمان با ورود این هیئت روسی به اسرائیل، یک هیئت از حماس نیز به ریاست «موسی ابو مرزوق» در مسکو با «میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

در این میان ولادیمیر پوتین در نشست بریکس پلاس خطاب به سران حاضر در نشست درباره جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی گفت که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر اغلب غیرنظامی در نوار غزه کشته شد‌ه‌اند.

پوتین خواستار پایان‌دادن به خشونت‌ها در غرب آسیا شد و گفت که راه‌اندازی یک‌روند سیاسی جامع برای حل‌وفصل اوضاع در این منطقه ضروری است.

همزمان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز که در شهر «کازان» روسیه برای شرکت در نشست سران بریکس حضور دارد، در سخنانی گفت که همه کشور‌ها باید اسرائیل را تحریم کنند و می‌باست قعطنامه‌های شورای امنیت و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) در خصوص این رژیم اجرایی شود.

اما سفر هیئت روسی به اسرائیل پس از آن است که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرد که کشورش در پیامی به اسرائیل هشدار داده که به هیچ وجه «فکر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران هم به سرش خطور نکند».

او گفت: «ما بار‌ها هشدار داده‌ایم و همچنان به آن هشدار می‌دهیم و اخطار می‌دهیم که حتی به صورت فرضی احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای و زیرساخت‌های هسته‌ای را در نظر نگیرد».

ریابکوف تاکید کرد که چنین اقدامی «یک تحول فاجعه‌بار و نفی کامل همه اصول موجود در زمینه تضمین ایمنی هسته‌ای خواهد بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین