کد خبر: ۹۴۵۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

متهم «وعده قبولی در دانشگاه تهران» به ۱۵ ماه حبس محکوم شد

رئیس دادگستری شهرستان زرند از صدور حکم پرونده موسوم به «وعده تقلب و قبولی در دانشگاه تهران» در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان زرند در کمترین زمان ممکن خبر داد.
متهم «وعده قبولی در دانشگاه تهران» به ۱۵ ماه حبس محکوم شد
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل فرحبخش، پیش از ظهر یکشنبه در تشریح این خبر افزود: متهم این پرونده با وعده قبولی در دانشگاه تهران، رؤیا فروشی می‌کرد که پرونده وی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان زرند رسیدگی و رأی قانونی آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس رأی صادره، متهم این پرونده به ۱۵ ماه حبس، رد مال و جزای نقدی به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال محکوم شده است و این رأی قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم دادگاه تجدیدنظر استان می‌باشد.

این مقام قضائی بیان کرد: قاضی پرونده به علت اهمیت موضوع و با اهتمام ویژه؛ رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تعیین وقت و دعوت از طرفین دعوی، آخرین دفاعیات متهم را اخذ و نسبت به صدور رأی اقدام کرد به گونه‌ای که فاصله صدور کیفرخواست تا ارسال رأی به متهم تنها ۲۰ روز بوده است.

فرحبخش، افزود: دستگاه قضائی در کنار تاکید بر رأفت اسلامی، عدالت ترمیمی و باز اجتماعی نمودن مجرمین، برخورد بازدارنده را در جرایم مهمه‌ای که جامعه گسترده‌ای را می‌تواند متأثر سازد در نظر دارد و به همین منظور اشد مجازات را در این گونه عناوین اتهامی اعمال می‌کند.

رئیس حوزه قضائی زرند در پایان گفت: سرمایه گذاری اصلی والدین باید در زمینه شناسایی استعداد‌های نهفته فرزندان خود باشد، زیرا شناسایی صحیح و پرورش این استعداد‌ها منجر به مهارت افزایی و موفقیت افراد در حوزه‌های مختلف خواهد شد و البته که مدرک گرایی در شرایط فعلی آن هم با صرف هزینه‌های بسیار از طریق نامشروع به هیچ روی پسندیده و ضامن موفقیت نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین