کد خبر: ۹۴۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۷
در دیدار برلوسکنی از اسرائیل

تلاش برلوسکنی برای پیوستن اسرائیل به اتحادیه اروپا

برلوسکنی دیداری سه روزه از اسرائیل دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برلوسکونی اصرار دارد که اسرائیل باید به اتحادیه اروپا بپیوندد. اصراری که به مذاق اسرائیلی‌ها خوش نمی‌آید.
 
سیلویو برلوسکنی نخست وزیری ایتالیا به اسرائیل سفر کرده است. باب دیدار مقام‌های اروپایی با اعضای کابینه رژیم اسرائیل از یک ماه پیش با سفر کابینه بنیامین نتانیاهو به آلمان باز شد و اکنون ایتالیایی‌ها مهمان اسرائیلی‌ها هستند . سفری که برلوسکونی از چند روز پیش با اظهار نظرهای خود در خصوص آن به استقبالش رفته بود. چند روز پیش بود که نخست وزیری ایتالیا به صراحت اسرائیل را کشوری اروپایی خواند. این در حالی‌ست که اسرائیل نیم‌قرن تمام تلاش می‌کند در منطقه خاورمیانه جائی برای خود دست و پا کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سیلویو برلوسکونی امروز به همراه هشت تن از وزرای ارشد کابینه‌اش برای نشست مشترک با وزرای کابینه اسراییل، وارد بیت المقدس شد. این هیات ایتالیایی از طرف گارد احترام اسراییل مورد استقبال قرار گرفت.

ایتالیا در دوران حکومت برلوسکونی، به یکی از قوی ترین متحدان اسراییل در اروپا تبدیل شده است. برلوسکونی در بدو ورود نیز اظهارات چند روز پیش خود را بار دیگر تکرار کرده و گفت: در نهایت امیدوارم که اسراییل عضو اتحادیه اروپا شود. 
نتانیاهو از برلوسکونی به عنوان یکی از بهترین دوستان اسراییل تقدیر کرد. 

هیات ایتالیایی در این سفر سه روزه از بنای یادبود هولوکاست در اسراییل دیدن می‌کند و ملاقات‌هایی با مقامات ارشد اسراییلی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین