کد خبر: ۹۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۸

طرح مصر برای آتش‌بس ۴۸ ساعته در غزه

رئیس جمهور مصر خبر داد که طرحی برای آتش‌بس ۴۸ ساعته در غزه ارائه کرده است که پس از آن، مذاکرات برای آتش‌بس دائم ادامه پیدا کند.
طرح مصر برای آتش‌بس ۴۸ ساعته در غزه
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز یکشنبه گفت که «طرحی برای آتش‌بس ۴۸ ساعته در غزه، مطرح کرده‌ایم که بر اساس آن، توافق تبادل [اسرا]هم به صورت جزئی صورت گیرد».

رئیس جمهور مصر در عین حال خبر داد که قرار است پس از این آتش‌بس، مذاکرات به مدت ۱۰ روز ادامه یابد تا آتش‌بس کامل برقرار شود.

السیسی همچنین گفت که قرار است ۴ اسیر اسرائیلی در ازای شماری از اسرای فلسطینی آزاد شوند. وی، اما هیچ اشاره‌ای به تعداد اسرای فلسطینی نکرد که قرار است آزاد شوند.

منابع صهیونیستی دیروز (شنبه) خبر داد که قرار است یک هیئت از این رژیم، امروز یکشنبه برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس غزه راهی قطر شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال حاضر به قطر سفر کرده و در حال رایزنی با مقام‌های این کشور است. بلینکن پیش از این مدعی شده بود مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل «به زودی» آغاز خواهد شد.

 در بیانیه‌ای از دفتر نخست‌وزیر اسرائیل گفته شده که هیئتی به ریاست «دیوید بارنیا»، رئیس سرویسجاسوسی موساد، سرپرستی هیئت اسرائیلی را به عهده خواهد داشت. 

انتظار می‌رود بارنیا با «ویلیام برنز»، رئیس سیا، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر قطر و «حسن محمود رشاد»، رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر دیدار کند. 

در بیانیه نخست‌وزیری اسرائیل آمده است: «در آن جلسه، طرف‌ها درباره گزینه‌های متعدد پیش رو برای آغاز مذاکرات مربوط به آزادسازی اسرا از اسارت حماس با توجه به تحولات اخیر رایزنی خواهند کرد.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس تا کنون واکنشی به گزارش‌ها درباره احتمال آغاز مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین