کد خبر: ۹۴۵۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

هوش مصنوعی جارویس در مرورگر کروم رونمایی شد

جارویس گوگل می‌تواند کار‌هایی نظیر خرید آنلاین یا تحقیق را برای کاربران به‌صورت خودکار انجام دهد.
هوش مصنوعی جارویس در مرورگر کروم رونمایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

گوگل با معرفی هوش مصنوعی جارویس در مرورگر کروم قصد دارد وظایف آنلاین روزمره کاربران را آسان‌تر کند. جارویس می‌تواند کار‌هایی نظیر خرید آنلاین یا تحقیق را برای کاربران به‌صورت خودکار انجام دهد.

گوگل با معرفی هوش مصنوعی جارویس در مرورگر کروم قصد دارد وظایف آنلاین روزمره کاربران را آسان‌تر کند. این پروژه جدید می‌تواند کار‌هایی همچون جمع‌آوری اطلاعات، خرید آنلاین یا حتی رزرو بلیت را برای کاربران خودکار کند. این پروژه به هدف کاهش زمان صرف‌شده برای انجام کار‌های آنلاین و بهبود تجربه کاربری طراحی شده است.

اخیراً شرکت انتروپیک، که تحت حمایت گوگل است، به‌روزرسانی جدیدی برای مدل هوش مصنوعی خود با نام claude ۳.۵ sonnet منتشر کرد. این مدل جدید می‌تواند وظایف اینترنتی مثل پیمایش صفحات وب و پرکردن فرم‌ها را به‌صورت خودکار انجام دهد. اکنون طبق گزارش‌هایی از منابع مختلف، گوگل برنامه مشابهی برای مرورگر کروم در دست اجرا دارد. پروژه جارویس که از اسم دستیار هوشمند در فیلم «آیرون‌من» الهام گرفته، به کاربران کروم این امکان را می‌دهد تا از عاملی مجازی برای انجام کار‌های آنلاین خود بهره‌مند شوند.

جارویس می‌تواند کار‌هایی نظیر خرید آنلاین یا تحقیق را برای کاربران به‌صورت خودکار انجام دهد. برای مثال، اگر کاربری نیاز به خرید محصولی داشته باشد، جارویس به‌صورت خودکار صفحه وب مناسب را باز، اطلاعات مورد نیاز را وارد و خرید را تکمیل می‌کند. به همین ترتیب، اگر کاربر نیاز به تحقیق داشته باشد، هوش مصنوعی می‌تواند جستجو، اطلاعات را جمع‌آوری و حتی خلاصه‌سازی کند. این سیستم برای ساده‌سازی و تسریع کار‌های کاربران طراحی شده است.

یکی از ویژگی‌های پروژه جارویس، گرفتن مداوم اسکرین‌شات از صفحه کاربر برای تحلیل محتوا و شناسایی عناصر مورد نیاز برای اجرای دستورات است. به‌طور مثال، اگر از این سیستم خواسته شود بلیت پروازی را رزرو کند، با تحلیل محتوا، باکس‌های جست‌وجو و اطلاعات مرتبط را شناسایی و اقدام به انجام مراحل رزرو خواهد کرد. این سیستم با تعامل موثر با صفحه‌های وب، می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به رفتار انسانی، اما با سرعت و دقت بیشتر را فراهم کند.

گوگل قصد دارد این هوش مصنوعی را همزمان با به‌روزرسانی مدل زبان Gemini در ماه دسامبر معرفی کند. مدل Gemini که جدیدترین نسخه از مدل‌های زبان گوگل است، قدرت اجرایی بیشتری به جارویس می‌بخشد و قابلیت فهم دقیق‌تر زبان و محتوا را به آن اضافه می‌کند. این ارتقا می‌تواند در بهبود عملکرد جارویس و افزایش کارایی آن در انجام وظایف آنلاین مؤثر باشد.

این اقدام گوگل در پی ترند رو به رشد شرکت‌های فناوری در جهت ساخت ابزار‌های هوش مصنوعی تعاملی و آسان برای انجام وظایف روزمره است. پروژه جارویس برای کاربرانی که به‌صورت روزانه از کروم برای کار‌های شخصی یا حرفه‌ای استفاده می‌کنند، می‌تواند به ابزاری ارزشمند تبدیل شود و امکانات جدیدی را در مرورگر کروم به همراه آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین