کد خبر: ۹۴۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۰
معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد

رییسی: 9 نفر دیگر به زودی اعدام خواهند شد

احکام صادره قانونی و قابل دفاع است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول قوه قضائیه درباره شایعه عدم حضور اعدام‌شدگان در اغتشاشات اخیر نیز گفت: دو نفری که اعدام شده و 9 نفر دیگر نیز که در صورت قطعی شدن حکم‌شان به زودی اعدام خواهند شد، قطعاً در جریان آشوب‌های اخیر دستگیر شدند و هر کدام به یکی از جریان‌های ضدانقلاب مرتبط بوده و با انگیزه نفاق و براندازی نظام در اغتشاشات حضور یافته‌اند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اراده دستگاه قضایی امروز بر این امر استوار شده است که به هیچ عنوان رسیدگی به اتهامات کسانی که منتسب به خواص هستند را کنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمی نیز به دادسرای تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جریان قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در نشست سیاسی بصیرت که در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در دین مبین اسلام اصولا خواص را با بصیرت آنها می‌شناسند و در روایات آمده که نداشتن چشم سر بهتر از آن است که انسان از بینش کافی برخوردار نباشد و نتواند راه درست زندگی و طریقه حیات طیبه را تشخیص دهد.

وی با اشاره به جایگاه بلند حضرت آسیه همسر فرعون در آموزه‌های دینی خاطرنشان کرد: ایشان در میان ظلمت و تاریکی ولی با بصیرت و آگاهی راه را از بیراهه تشخیص داده و الگوی زنان می‌شود و در طرف دیگر همسران هود و لوط در خانه‌های نورانی انبیای الهی با جهالت دچار گمراهی و ضلالت می‌شوند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در طول تاریخ اسلام و در زمان پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) مکتب اسلام از گروه مؤمنان بی‌بصیرت لطمات جبران‌ناپذیری را تحمل کرده است.

حجت‌الاسلام رئیسی راهکار برون‌رفت از همه فتنه‌ها را بصیرت و آگاهی دانست و گفت: چشم و گوش و دل همه ابزار شناخت جهان پیرامون هستند، ولی اگر انسان را به سمت بینش، آگاهی و بصیرت پیش نبرند انسان با حیوان تفاوتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام عاشورا نجات انسان‌ها از جهالت و گمراهی است، اظهار داشت: این جهالت در برابر نداشتن علم و سواد نیست، بلکه در برابر عدم تعقل و تفکر در حقایق زندگی است.

وی همچنین تصریح کرد: عاشورا تابلوی انسانیت، عبودیت، تسلیم در برابر خداوند، بصیرت و دشمن‌شناسی است و هنگامی که امام راحل(ره) بر حفظ و احیای نهضت عاشورا تأکید می‌کنند در حقیقت به دنبال صیانت از انقلاب اسلامی و دستیابی به راهکارهایی برای ادامه این راه بالنده هستند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر خاطرنشان کرد: مردم ایران بر خلاف اراده دشمنان می‌خواستند که آموزه‌های اسلامی را به متن زندگی بیاورند زیرا تنها حکومتی دینی و الهی است که ولی‌فقیه در رأس آن بوده و همه امور جامعه بر اساس دین و احکام الهی اداره شود.

رئیسی در ادامه افزود: کسانی که نمی‌خواستند اسلام در جهان پرتوافکن باشد، دسیسه‌های بسیاری علیه نظام اسلامی به کار بردند،‌ اما امروز پس از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و بر خلاف توطئه‌های دشمنان، مردم و نظام بر دنباله‌روی از اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب پافشاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان در سه دهه گذشته برای حرکت انقلاب اسلامی زحمت ایجاد کردند اما هیچگاه موفق به توقف آن نبوده و نخواهند بود، زیرا ملت ایران از نعمت بصیرت و راهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با راه‌اندازی فتنه پس از انتخابات به دنبال متوقف کردن نظام اسلامی بودند تصریح کرد: این نخستین توطئه دشمنان بر علیه اسلام و انقلاب نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به شرایط سخت جنگ تحمیلی و عدم ثبات کافی در کشور در آن زمان اظهار داشت: در آن شرایط و در برابر هجمه سخت دشمنان تنها آگاهی مردم و رهبری فرزانه امام خمینی(ره) کشور را نجات داد و دشمنان شکست خوردند، زیرا آنها هیچگاه ارتباط بین مردم و رهبری و تبعیت از ولایت‌فقیه را در محاسبات سیاسی خود راه نداده بودند. نهم دی‌ماه تجلی قدرت لایزال الهی از غیر مجاری طبیعی و از ایام‌الله بود و مردم در این روز بزرگ با تمام وجود به نظام اسلامی و به ولایت فقیه اعلام وفاداری کرده و تکلیف اغتشاشگران را مشخص کردند و حجت بر همگان تمام شد.

وی با بیان اینکه آرای دستگیرشدگان در جریان فتنه اخیر پس از قطعی شدن به آگاهی مردم خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در جریان فتنه گام نخست برخورد قاطعانه بوده و تبیین ابعاد فتنه و روشنگری مردم و نیز ترمیم جامعه گام‌های بعدی هستند و کسانی که امروز واژه رأفت اسلامی و عفو را به کار می‌‌برند باید بدانند که ما راه برخورد با اغتشاشگران را تا انتها ادامه داده و ریشه فتنه را از میان برمی‌داریم.

معاون اول قوه قضائیه ضمن اظهار امیدواری از ارائه کارنامه درخشان به مردم و در برابر قانون گفت: وظیفه مسلم دستگاه قضائی برخورد با مجرمان است و تمامی احکام صادره کاملا بر مبنای قانون و قابل دفاع خواهد بود.

حجت‌الاسلام رئیسی در خصوص رسیدگی به پرونده فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز گفت: اراده دستگاه قضایی امروز بر این امر استوار شده است که به هیچ عنوان رسیدگی به اتهامات کسانی که منتسب به خواص هستند را کنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمی نیز به دادسرای تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جریان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود:‌ گذشت زمان بسیاری از مسائل را برای سران فتنه و طرفداران آنها روشن ساخته و در اینکه بدانیم آنها تا کجا پای موضع باطل خود ایستاده‌اند بسیار نقش داشته است.

وی تأکید کرد: دستگاه قضائی برای هیچ شخصیتی حاشیه امن قرار نخواهد داد و همه در برابر قانون پاسخگو خواهند بود و برای آنها به هیچ عنوان رویکرد اغماض و کوتاهی را پیش نخواهیم گرفت.

معاون اول قوه قضائیه درباره شایعه عدم حضور اعدام شدگان در اغتشاشات اخیر نیز گفت: دو نفری که اعدام شده و 9 نفر دیگر که به زودی اعدام خواهند شد قطعا در جریان آشوب‌های اخیر دستگیر شدند و هر کدام به یکی از جریان‌های ضد انقلاب مرتبط بوده و با انگیزه نفاق و براندازی نظام در اغتشاشات حضور یافته‌اند.

وی همچنین مسئله کهریزک را حاشیه‌ای دانست که از متن اصلی که همان جریان فتنه و ظلم بزرگ به نظام اسلامی است فراتر رفته و در ادامه گفت: امروز دستگاه قضائی با جدیت پرونده متهمان کهریزک را پیگیری می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد:‌ برای رسیدگی به جرم برخی خواص منتظر شکایت مردم نیستیم و قطعا با پیگیری مدعی‌العموم به پرونده این آقایان رسیدگی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تکلیف خواص و نخبگان جامعه را در موضع‌گیری صریح و روشن مشخص کردند، آنها باید تولی و تبری خود را نسبت به ولایت فقیه و دشمنان اعلام کنند.

معاون اول قوه قضائیه در پایان خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و خلق حماسه‌ای دیگر همچون نهم دی‌ماه شد و گفت: با حضور پرشور مردم فتنه‌گران جرأت ابراز وجود در میان سیل خروشان مردم را نخواهند داشت، با این حال اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه اغتشاش به عمل آمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
باید به حال خودمون گریه کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین