کد خبر: ۹۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰
توسط معاون وزیر راه و ترابری اعلام شد؛

وزارت راه و ترابری: در حادثه توپولوف کاسپین، سازندگان روس مقصرند

اشکال در موتور هواپیماست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب : معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینكه از نظر كارشناسان ایرانی علت سانحه توپولوف كاسپین ایراد در كمپرسور موتور شماره یك این هواپیما بوده است، گفت: با توجه به اینكه این گزارش به ضرر روسیه و كارخانه سازنده هواپیما است، احتمال دارد روس‌ها آن را تایید نكنند یا اصلا جواب بررسی‌های این سانحه را اعلام نكنند كه در این صورت وارد مباحث حقوقی خواهیم شد و از طریق ایكائو پیگیری می‌شود. 

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره علت سقوط هواپیمای توپولوف كاسپین در قزوین در تیر ماه امسال، گفت: نتایج بررسی‌ها و آزمایشات كمیسیون بررسی سانحه هواپیمایی ایران به سازمان هواپیمایی روسیه ارسال شده اما هنوز روسیه نتایج كارشناسان ایران را تایید نكرده است. 

وی با اشاره به اینكه مشكل این سانحه از نظر كارشناسان ایرانی ایراد در كمپرسور موتور شماره یك این هواپیما بوده است، گفت: با توجه به اینكه این گزارش و نتایج آن به ضرر روسیه و كارخانه سازنده هواپیما است، احتمال دارد روس‌ها آن را تایید نكنند نشود و دلایل دیگر عنوان كند كه كمیسیون بررسی سانحه ایران را قانع كند. اما اگر این نتیجه را تایید نكنند یا اصلا جواب بررسی‌های این سانحه را اعلام نكنند كه در این صورت وارد مباحث حقوقی خواهیم شد و از طرف سازمان هواپیمایی جهانی (ایكائو) پیگری می‌شود كه سازمان هواپیمایی روسیه را برای پاسخگویی تحت فشار قرار دهد.
مجیدی افزود: در صورت عدم اعلام نظر روسیه، علت سانحه بر اساس اطلاعات بدست آمده در كمیسیون بررسی سوانح كشوری ایران علت خواهد شد. 

معاون كارآفرینی و مدیریت بحران وزارت راه و ترابری گفت: هنوز علت سوانح هوایی و ریلی اخیر به صورت مكتوب اعلام نشده است؛ اما براساس نتیجه كمیسیون بررسی سوانح راه آهن علت سانحه ریلی چند روز اخیر در مشهد سرعت غیر مجاز لكوموتیو ران بوده است و همچنین علت سانحه توپولوف شركت هواپیمایی تابان در فرودگاه مشهد خطای خلبان به دلیل فرود در پایین‌ترین دید ( 200 متر) و عدم تنظیم فاصله هواپیما با باند فرودگاه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین