کد خبر: ۹۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰
رئیس جمهوری خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی؛

صدور دستور غنی سازی 20 درصدی

برداشت آتی 5+1: اعتمادسازی یا عدم اعتماد؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز دکتر احمدی‏نژاد در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای لیزری کشور، به رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: "شما غنی سازی 20 درصد را آغاز کنید و ما در عین حال آماده مذاکره برای تبادل سوخت هستیم". 

مشخص نیست کشورهای گروه 5+1 و سازمان انرژی اتمی که قبلا از سخنان رئیس جمهوری برای مبادله سوخت هسته‏ای استقبال کرده بودند، چه واکنشی نشان دهند. 
 
این موضوع در حالی است که دیروز، دبیر کل سازمان بین المللی انرژی اتمی گفته بود که پیشنهادات سال پیش این سازمان در مبادله سوخت همچنان به قوت خود باقی است و بنا به نظر برخی تحلیلگران، این چراغ سبزی به ایران برای ادامه مذاکرات بود. 

همچنین متکی در کنفرانس مونیخ، چه در سخنرانی خود و چه در مصاحبه‏های خود از پیشنهاد احمدی‏نژاد در جهت اعتماد سازی غرب سخن به میان آورده است و همواره این عمل را حسن نیت کشور و تلاشی برای بازگشت به میز مذاکره و حل و فصل موضوع دانسته است. 

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز زمان کنونی را زمان بازی غربی‏ها و فرصتی برای آن‏ها اعلام کرده بود و از آن ها خواسته بود که فرصت کنونی را برای همراهی و همکاری با ایران از دست ندهند. 

در چنین شرایطی معلوم نیست با رفتارهای متفاوتی که از سوی رئیس جمهوری دیده می شود، آیا اساسا کشورهای طرف مذاکره ایران، آن را علامتی مثبت و تلاشی برای اعتماد سازی قلمداد خواهند کرد و یا آن که به حرف وزیر دفاع امریکا خواهند رسید که ایران قابل اعتماد نیست و الان زمان اعمال تحریم‏هاست.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
0
0
با این که از اهانت رئیس جمهور به حضرت آیت الله هاشمی بسیار ناراحت هستم ولی از این حرکت وی حمایت کامل میکنم و در مقابل غرب باید تقابل حداکثری کرد نه تعامل ذلیلانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
0
0
خیر به نظر من...تا موقعی که اقای احمدی نژاد رئیس جمهور باشد ما اصلا مداکره نمیکنیم...
تازه به احتمال زیاد بعد ایشون هر کسی هم بیاد با قدرتی که اطرافیان ایشون دارن وضع به همین صورت خواهد بود...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین