کد خبر: ۹۴۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
گفتگوی آفتاب با دو نماینده اصلاح‌طلب

شهریاری: صدا و سیما از 22 بهمن بهره برداری یک‌جانبه نکند

نصیرپور: افراطیون كاری نكنند خاطر مردم آزده شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آستانه سالگرد انقلاب شکوهمند اسلانی با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفتگو کردیم تا دیدگاه‌های ایشان را در خصوص این روز سرونوشت‌ساز که به نظر می‌رسد 22 بهمن متفاوتی باشد، جویا شویم. احزاب و شخصیت‌های سیاسی جملگی بر حضور باشکوه مردم در این روز تأکید دارند.

نصیرپور: افراطیون كاری نكنند خاطر مردم آزده شود
22 بهمن در صورت عمل تدبیرگرایانه افتخار ملی خواهد بود


مجید نصیرپور نماینده سراب در گفتگو با خبرنگار آفتاب روز 22 بهمن را یك روز ملی برای همبستگی بیشتر خواند و گفت: "این روز متعلق به همه ایرانیان است و مردم ایران خاطرات خوبی از روزهای اول انقلاب از جمله فرار شاه و ورود امام (ره) به كشور دارند".

وی افزود نظام جمهوری اسلامی برآمده از الله اكبرهای مردم است این مردم حكومت مستبد شاه را تغییر دادند و جمهوری اسلامی را برگزیدند، بنابراین این روز علاوه بر یک روز ملی یک روز مذهبی نیز محسوب می‌شود.

عضو فراكسیون خط امام (ره) تاكید كرد در این روز همه مردم بر شعارهای نظام كه اصلی‌ترین آن استقلال آزادی جمهوری اسلامی است تأكید خواهند داشت تأكید ما بر جمهوریت نظام است و همه باید تلاش كنیم جمهوریت نظام همانطور كه در 31 سال گذشته حفظ شده مورد خدشه قرار نگیرد.

وی گفت امام با تدبیر و مشاركت مردم موضوع جمهوریت نظام را مورد توجه قرار داد و در تأسیس جمهوری اسلامی نظر مردم را مطالبه كردند اگر امروز نیز نظرخواهی شود، جمهوری اسلامی را مطالبه خواهند كرد.

پیش‌بینی من این است كه راهپیمایی امسال پرشكوه‌تر از سال قبل خواهد بود باید متذكر شوم كه گروه‏های افراطی توجه داشته باشند هر حركت خلاف قانون كلیت نظام را به خطر می‏اندازد، بنابراین افراطیون كاری نكنند كه خاطر مردم آزرده شود.

افراطیون توجه كنند با ایفای نقش ساختگی تلاش نكنند خاطر مردم مكدر شود، اگر همه ما معتقد به نظام جمهوری اسلامی هستیم، باید تلاش كنیم 22 بهمن همه به صحنه آمده و این روز باشكوه‌تر از سال‏های گذشته گرامی داشته شود. نصیرپور گفت اگر با تدبیر عمل كنیم 22 بهمن امسال نیز روز افتخار ملی خواهد بود.

شهریاری: صداوسیما از حضور مردم بهره برداری سیاسی نكند
راهپیمایی 22 بهمن با حضور همه گروه‏ها باشكوه برگزار می‌شود 

محمد مهدی شهریاری نماینده بجنورد و عضو فراكسیون امام (ره) در گفتگو با خبرنگار آفتاب با بیان این كه همه گروه‏های سیاسی اصلاح‌طلب مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن فراخوانده‏اند، گفت رسانه‏ای در دست این جناح نیست بنابراین این اخبار در اختیار مردم عادی قرار نمی‌گیرد و صداو سیما از حضور با شكوه مردم بهره بردای سیاسی خواهد داشت.

وی افزود مشكلی كه هم‌اكنون وجود دارد این است كه جریان اصلاح‌طلب در شرایطی قرار داده شده است كه اگر برای حضور پرشكوه مردم دعوت نداشته باشد و فراخوانی نكند یک مشكل پیش می‌آید و اگر این كار را بكند یک مشكل دیگر.

این عضو فراكسیون اقلیت مجلس ابراز امیدواری كرد 22 بهمن منجر به وحدت جریانات سیاسی شود و گروه‌های افراطی محدود شوند همچنین عقلای جریان اصول‌گرا پا در میدان بگذارند و برای رسیدن به وحدت تلاش كنند.

شهریاری تصریح كرد جریان معترض مخالف رهبری انقلاب نیست بلكه معترض به دولت است و متاسفانه جریانی كه قدرت را در دست دارد برای انحراف اذهان پشت سر رهبری نظام سنگر گرفته است و معترضان و منتقدان را در مقابل نظام و رهبری تعریف می كند كه مسلما ضرر این اقدامات از اسرائیل و آمریكا برای نظام كمتر نیست و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

وی افزود: 22 بهمن فرصتی برای این است كه نظام از چالش و بحرانی كه هست خارج شود این روز كه یك روز ملی است می تواند به عنوان یك عامل وحدت بخش در مسایل اخیر قرار گیرد.

صداو سیما نباید از حضور مردم در این راهپیمایی به نفع یك طیف خاص بهره‌برداری كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۱
0
0
به نام خدا شما هم پشت سر امام سنگر گرفته اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۱
0
0
نمی دانم این تفکری است که چالش را هم به چالش می کشد. آیا نفس چالش اشکال دارد یا رخوت شکنی هایی که در پس این چالش وجود دارد. آیا چالشگری در عرصه سیاسی به معنای وجود یکی و حذف دیگری است؟ آری در این صورت چالش دیگر مفهومی تعاملی نخواهد داشت و همواره پیروز عرفا و شرعا و رسما این حق را دارد که در خواست چالش را به دلیل ماهیت انحصاری و دگم آن رد کندو این یعنی کذب...
چالش تعاملی دو سویه است و نمی توان این تعامل را با خاموشی و یا دعوت به پایان بازی متوقف کرد. منطق چالشگر نشانه قدرت وی در مدیریت سرنوشت چالش است. چالشگری که ذهن خردورز را دعوت به داوری می کند هیچگاه نمی تواند بی پاسخ مانده و به اتهام اغتشاش واپس زده شود. منطق چالش در تعامل است و این ابزاری است که بر روند بازی تاثیر سرنوشت سازی دارد. در چالشگری انتخاب موضع سکوت نیز معنای استراتژیک عمیقی دارد. سکوت فرصتی است برای بازگشت به روند رخد پسندانه و احتراز از التقاط بازی های غیر چالشگرانه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین