کد خبر: ۹۴۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲

ولایتی: ارتباط با بیگانه براساس آگاهی و احترام و حقوق برابر باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اکبر ولایتی سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت سی و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد حضرت زین العابدین (ع) قم گفت: عامه مردم، مردم 9دی ماه بودند، که در 22بهمن هم می‌آیند وهمان‌ها صاحبان اصلی انقلاب هستند. 

وی با بیان علت‌های ماندگاری انقلاب گفت: عامل حفظ قدرت جمهوری اسلامی تبعیت مردم از رهبری چه در زمان امام(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری است. 

وی گفت: اگر به زبان بگوییم تابع رهبر هستیم ولی در عمل از او تبعیت نکنیم فایده‌ای ندارد. 

به نظر ولایتی، مردم به آسانی از کسی تبعیت نمی کنند مگر این که به او اعتماد داشته باشند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بدون تردید امروز ایران قدرت اول منطقه به شمار می‌رود و از یاد نبریم این همان کشوری است که قبل از انقلاب سال‌ها حکام دست نشانده بیگانگان را داشت و همین بیگانان در ایران حکومت می‌کردند. 

وی با بیان اینکه ایران کشوری است که در کل تاریخ به شکل جدید، مردم سالاری دینی را تجربه می‌کند، گفت: غربی‌ها می‌خواهند، ایران یک حکومت مشابه چیزی که مد نظر آنهاست داشته باشد و از این که ایران حکومت دینی دارد ناراحت هستند. 

وزیر سابق امور خارجه بیان داشت: اکنون حتی معترضین هم قبول دارند که 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کرده اند و این نشان می‌دهد که بعد از 30سال از گذشت انقلاب این مردم همچنان این نظام و قانون اساسی را قبول دارند و این هنر نظام بوده که 85 درصد از مردم را در صحنه نگه داشته و نشان می‌دهد مردم به نظام پایبند هستند. 

وی ادامه داد: بعضی اشخاص هستند که ادعایی هم دارند و باید بدانند ره به جایی نمی برند و البته مشکلاتی هم می‌سازند. 

وی با انتقاد از کسانی که به رسانه‌های بیگانه پناه می‌برند گفت: پناه آوردن به رسانه‌های بیگانه مانند این است که از بیگانه تفنگ گرفته و سینه برادر خودمان را هدف قرار بگیریم و یکی از آفت‌هایی که ممکن است به انقلاب ضربه بزند کمک کردن به بیگانگان برای شکل‌دهی تبلیغات علیه جمهوری اسلامی است. 

مشاور امور بین الملل مقام‌معظم‌رهبری خاطرنشان ساخت: ارتباط همراه با احترام و حقوق متقابل با خارجی نه تنها لازم بلکه واجب است اما باید مراقب باشیم ارتباط با بیگانه با آفت همراه نباشد و بدانیم امروز نفوذ خارجی دشمن از طریق فرهنگی و تبلیغاتی انجام می شود، باید مراقب باشیم ارتباط با بیگانه براساس آگاهی و احترام و حقوق برابر باشد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین