کد خبر: ۹۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
رئیس شورای عالی استانها در قزوین اعلام کرد

چمران:کاهش دوره بعدی شوراها یک شوخی است

شوراها به رغم آن که در سال‌های گذشته توانسته‌اند خدمات خوبی انجام دهند و بار مسئولیت دولت را کم کنند اما با مشکلات متعددی هم روبرو هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: کاهش دوره بعدی شوراها به 22 ماه یک شوخی تلقی می‌شود زیرا این مدت برای حضور یک عضو و آشنایی با قوانین، انتخاب شهردار به هیچ وجه کافی و منطقی نیست و هدر دادن بودجه و امکانات کشور است.

چمران افزود: بخشی از مشکلات به زمان بستگی دارد که نیازمند جا‌افتادن جایگاه شورا در مدت زمان بیشتری است و بخشی مربوط به قوانین و مقررات و بخشی نیز مربوط به عادات غلط و رایج در کشور است.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها به دلیل امکانات و اختیارات و عاداتی که سالها داشته‌اند راضی نمی‌شوند و نمی‌توانند بپذیرند که این اختیارات و امکانات به جای دیگری مانند شورا منتقل شود و در مقابل این واگذاری اختیارات مقاومت می‌کنند.

چمران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم منصفانه به فعالیت و خدمات شوراها نگاه کنیم در می‌یابیم که تاکنون باربزرگی از دوش دولت در بخشهای مختلف اجرایی برداشته شده و مردم شهرها توانسته‌اند با کمک شوراها خودشان را اداره کنند که اگر این کارها به دولت سپرده می شد مشکلات دیگری در کشور ایجاد می‌کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: باید با بسترسازی و ایجاد زمینه لازم با حل مشکلات موجود در بین شوراها و شهرداری‌ها با تحقق کامل مدیریت شهری و محلی کاری کنیم تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود و دولت نیز با فارغ شدن از فعالیتهای محلی فرصت بیشتری برای پرداختن به امور کلان کشور داشته باشد.

چمران در خصوص ناهماهنگی و عدم رضایت برخی شوراها از نحوه فعالیت سازمان همیاریها گفت: باید در این زمینه هماهنگی بیشتری صورت گیرد تا این سازمان در خدمت کامل شورا و شهرداری‌ها باشد و حسابرسی آن نیز در شورا باید انجام شود.

وی در خصوص پیشنهاد کاهش دوره شوراها به 22 ماه نیز اظهار داشت: کاهش دوره بعدی به 22 ماه یک شوخی تلقی می شود زیرا این مدت برای حضور یک عضو و آشنایی با قوانین، انتخاب شهرداربه هیچ وجه کافی و منطقی نیست و هدر دادن بودجه و امکانات کشور است و موجب خواهد شد افراد توانمند به دلیل کوتاه بودن عمر شورا وارد صحنه نشوند و ورود افراد ناتوان تسهیل شود.

رئیس شورای عالی استانها اضافه کرد: در این زمینه طرحی در مجلس در دست تهیه است که این دوره و دوره بعد درهم ادغام شود تا زمان دوره بعدی با انتخابات ریاست جمهوری همزمان و مشکل برطرف شود.
وی تحقق این موضوع را در صورت تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرایی دانست و اظهار امیدواری کرد که با رفع مشکلات فعالیت شوراها در کشور و تعامل دستگاه‌های ذیربط، شوراها بتوانند با حفظ جایگاه قانونی به مردم خدمت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین