کد خبر: ۹۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۲
برخلاف اظهارات خبرگزاری‌های حامی دولت اعلام شد

دولت‌آبادی: اکثر بازداشت‌شده‌ها آزاد شدند

علی کروبی باید دلایل و محل بازداشتش را اعلام کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: درحالی که خبرگزاری‌های حامی دولت به نقل از منابع مطلع خبر داده بودند که دستگیرشدگان 22 بهمن تا 20 فروردین در بازداشت به سرخواهند برد، جعفری دولت‌آبادی در این باره اعلام کرد: چنین تصمیمی گرفته نشده بود و سیاست دستگاه قضایی نیز چنین نیست.
 
دادستان تهران با تاکید بر این که هیچ دستوری مبنی بر بازداشت علی کروبی صادر نشده بود، گفت: اگر ایشان ادعا دارد که بازداشت شده است، باید دلایل و محل نگهداری خود را اعلام کند.
 
عباس جعفری دولت‌آبادی در خصوص خبر بازداشت علی کروبی اظهارداشت:‌ عصر روز 22بهمن از طریق برخی از رسانه‌ها مطلع شدم که فرزند آقای کروبی بازداشت شده که به سرعت این موضوع را پی‌گیری کردم. 

دادستان تهران ادامه داد:‌ در استعلام‌های به عمل آمده از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات مطلع شدیم که چنین شخصی اصلاً بازداشت نشده است. 

وی تأکید کرد: هیچ دستوری برای بازداشت علی کروبی صارد نشده بود و اگر ایشان ادعا دارد که بازداشت شده باید دلایل و محل نگهداری خود را اعلام کند.
 
جعفری دولت آبادی همچنین در خصوص اظهارات یکی از مقامات نیروی انتظامی مبنی بر این که بازداشت شدگان 22 بهمن تا 20 فروردین در بازداشت خواهند بود،گفت:‌چنین تصمیمی گرفته نشده بود و سیاست دستگاه قضایی نیز این چنین نیست. 

دادستان تهران همچنین از آزادی بازداشت‌شدگان روز 22 بهمن خبر داد و گفت:با توجه به پیروزی شکوهمندی که مردم در راه‌پیمایی روز 22 بهمن بدست آوردند، اکثر افرادی که در آن روز توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بودند،آزاد شدند.
 
وی در بخش دیگری از این مصاحبه حضور پرشکوه مردم در راه‌پیمایی روز 22 بهمن را یک پیروزی بزرگ دیگر برای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت‌:راه‌پیمایی شکوهمند 22 بهمن به دشمنان داخلی و خارجی نشان داد که ملت،پشت رهبری نظام ایستاده و از کسانی که حرف از اختلاف می‌زنند ناراضی بوده و آنان در میان مردم جایگاهی ندارند. 

دادستان تهران تصریح کرد: کسانی که در داخل بدنبال نشان دادن اختلاف هستند باید بدانند که پیام حضور مردم در راه‌پیمایی شکوهمند 22 بهمن این بود که ملت به این نظام و انقلاب افتخار کرده و با تمام وجود از استقلال آن دفاع می‌کنند.

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود که در مراسم 22 بهمن هرکسی تحت هر عنوانی توسط پلیس و نیروی‌های امنیتی دستگیر شود تا 20 فروردین بازداشت خواهد بود. این منبع مطلع به فارس تاکید کرده بود با توجه به تمهیدات ویژه‌ای که پلیس برای مراسم پرشکوه 22 بهمن در نظر گرفته این مراسم در امنیت و آرامش کامل برگزار خواهد شد، اما اگر عده‌ای بخواهند از حضور پرشور مردم سوء استفاده کنند، پلیس قاطعانه برخورد خواهد کرد و در صورت بروز آشوب، اخلال، بی‌نظمی و یا حمل نمادهای انحرافی توصیه شده از سوی بیگانگان در مراسم راهپیمایی فردا پلیس آنان را حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت نگه می‌دارد.
 
همسر مهدی کروبی از بازداشت فرزندش علی کوربی خبر داده بود و ضمن نامه‌ای به مقام معظم رهبری به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز در زمان بازداشت با فرزندش از وی دادخواهی کرده بود. با توجه به اظهارات دادستان تهران احتمالاً علی کروبی از طرف مامات رسمی دستگیر نشده بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین