کد خبر: ۹۵۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۴

جهارشنبه: تورقی بر برخی از روزنامه‏های امروز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیشتر روزنامه‏های امروز، تیتر اصلی خود را به سخنان رئیس جمهوری در کنفرانس خبری دیروز اختصاص داده اند.

اعتماد 

دو موضوع اصلی صفحه اول روزنامه اعتماد امروز، یکی سخنان احمدی نژاد در کنفرانس خبری است و دیگری مربوط به تورم چهل درصدی پس از آزاد سازی قیمت‏هاست. موضوع مورد توجه در سخنان احمدی نژاد که تیتر این روزنامه است چنین است: امریکا پس از افغانستان سراغ چین و هند می‏رود.
سخنان احمدی رئیس سمت نیز از دیگر موضوعات مورد توجه این روزنامه در صفحه اول است. این روزنامه در این خصوص به جلوگیری از انحرافات در کتب درسی توسط این سازمان توجه کرده است. 

سخنان محتشمی پور درباره انجمن حجتیه نیز در این روزنامه منعکس شده است. 

مصاحبه اشپیگل با محمد عباس نیز موضوع جالبی است که در ضمیمه این روزنامه ارائه شده است.

جمهوری اسلامی 

تیتر نخست روزنامه جمهوری اسلامی، به سخنان هانس بلیكس، رئیس پیشین آژانس بین‏المللی انرژی اتمی اختصاص یافته و این جمله از وی نقل قول شده است: "ایران حق دارد سوخت هسته‏ای خود را تامین كند". 

همچنین سرمقاله امروز این روزنامه به تحرکات چند روز اخیر دولتمردان آمریکائی و اسرائیلی اشاره کرده و نوشته است که این تحرکات در واقع نوعی تهاجم سیاسی ـ تبلیغاتی برای بزرگنمائی طرح‏هائی است كه واشنگتن در نظر دارد به كمك آن بر شكست های بزرگ خود در عراق و افغانستان و یمن سرپوش بگذارد و چنین وانمود سازد كه گویا هنوز ابتكار عمل را در اختیار دارد. به نوشته این روزنامه حتی اگر ستاد مركزی هماهنگی ها در اجرای طرح جدید واشنگتن هم در تل آویو مستقر نمی‏شد باز هم تمامی ابعاد این بازی رسوا آشكار می‏ بود و همه می دانستند كه واشنگتن برای تامین چه اهدافی و برای سرپوش گذاشتن بر چه چیزی تصمیم به جو سازی‏های كنونی گرفته است. به نوشته این روزنامه، واشنگتن مایل است چنین وانمود كند كه اولا ایران یك « كانون خطرساز » است، ثانیا در منطقه گویا همه از قدرت روزافزون ایران دچار وحشت شده اند و ثالثا در منطقه گویا تمام دنیا به آمریكا پناه برده اند كه واشنگتن دست به كار شود و كاری صورت دهد هرچند این آرزوی آمریكا و اسرائیل است كه دنیای معاصر چنین دروغ‏ها و جوسازی‏هائی را باور كند.

مردم سالاری 

روزنامه مردم سالاری، مانند بسیاری از روزنامه‏های دیگر، به سخنان آقای احمدی‏نژاد توجه کرده و این عنوان را به عنوان تیتر اصلی خود برگزیده است: "دفاع قاطع احمدی نژاد از مشایی". 

سخنان محتشمی‏پور درباره انجمن حجتیه عنوان دیگری در صفحه اول امروز این روزنامه است. 

کرملین و تحریم ایران نیز عنوان یادداشتی در شماره امروز روزنامه است که به نقش روسیه و چین در بازی هسته‏ای ایران اشاره دارد. به نوشته این یادداشت، دستگاه دیپلماسی ایران روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می گذارد. ایران پنجه در پنجه غرب ایستاده است تا از حقوق هسته‏ای خود دفاع کند؛ کاخ سفید نیز به دنبال تحریم ایران است. در میان این نبرد شرکایی که تا دیروز روی آن‏ها حساب می‏کردیم گاه مواضعی به خود می گیرند تا نگرانی منتقدین دیروز رنگ واقعیت به خود گیرد. به نوشته این روزنامه، روس‏ها دلایل عدم همکاری خود در زمینه های گوناگون از جمله مساله موشک های اس-300 و نیروگاه بوشهر را مشکلات فنی اعلام می‏کنند و دائم ژست‏های متفاوتی مقابل ایران می گیرند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران آنان را به رعایت عهدنامه های خود با تهران فرا می‏خواند و اصول اخلاقی را یاد آوری می‏کند اما در چرخشی ناگهانی روس‏ها علنا از تحریم ایران حمایت می کنند. در این یادداشت، آمده است که امروز چین تنها کشوری است که با تحریم ایران مخالفت می کندو این کشور به دلیل منافع اقتصادی خود مانع از تصویب قطعنامه جدیدی علیه تهران شده‏اند. ما بازارهای داخلی را قربانی کالاهای نامرغوب و ارزان چینی می کنیم و احتمالا نوع روابط دیروز با روسیه را فراموش کردیم تا پکن نیز امتیازاتی که از واشنگتن طلب می کند را به چنگ آورد.

ایران 

روزنامه ایران به نقل از احمدی نژاد تیتر "سال آینده کسب و کار پررونقی خواهیم داشت" را انتخاب کرده است. 

تعلل شهرداری تهران در ساخت نمایشگاه شهر آفتاب نیز عنوان گزارشی انتقادی از شهرداری تهران است که در روزنامه امروز منعکس شده است. 

تامین مسکن تمام معلولان بهزیستی در 5 سال آینده نیز از تیترهای امروز این روزنامه است.

تهران امروز 

سخن احمدی نژاد درباره این که قدرت خرید مردم افزایش یافته است، تیتر اول این روزنامه است. همچنین پروژه ایران هراسی که به دیدار کلینتون و فیصل اشاره دارد، از دیگر موضوعاتی است که این روزنامه به آن توجه کرده است. 

این روزنامه همچنین در گزارشی، باز هم تداوم ابهامات سهام عدالت و این‌بار تاخیر شركت‌ها در پرداخت سود سهام در هشت ماه مهلت قانونی. در حالی که رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود که به دلیل مشکلات ناشی از هجوم سهام عدالتی‌ها که این بار بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی هستند، پرداخت سود سهام عدالت از 5 بهمن به 10 بهمن موکول شد، این افراد همچنان برای دریافت سود خود با مشکل مواجه هستند. به نوشته این روزنامه، با توجه به اینكه میزان درصد سهام دارندگان سهام عدالت مشخص نیست بنابراین شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند كه می‌توانند از این قانون برای پرداخت به‌موقع سود توسط شركت‌ها اقدام كنند. این روزنامه همچنین نوشته است که آخرین مرحله پرداخت سود متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی است كه این دسته از دارندگان سهام عدالت با مشكلات زیادی مواجه شده‌اند اما از بهمن‌ماه سال‌جاری مدیران سازمان خصوصی‌سازی قول پرداخت سود سهام را داده بودند كه به‌رغم این وعده و وعیدها هنوز سود این افراد پرداخت نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین