کد خبر: ۹۵۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۱

رییس مجلس: احتیاج به آرامش در کشور داریم

خودمان می‌دانیم سوخت اتمی را چگونه تأمین كنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ـ سرویس سیاسی: رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که موشکافی در لایحه بودجه سال 89 نشان می‌دهد كه این لایحه به‌طور جدی متكی به درآمد نفت است.

علی لاریجانی صبح روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی، خدماتی و ترافیكی شهرداری قم، وحدت حول ولایت را عامل اساسی برای توسعه كشور دانست و گفت: هر كسی در این موضوع رخنه ایجاد كند مزاحم است و در طریق همان كسانی كه سنگ‌اندازی می‌كنند، تفسیر می‌شود و ما امروز بیش از هر زمانی احتیاج به آرامش در كشور داریم تا بتوانیم به توسعه برسیم.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز اظهار داشت: ما قدردان سلحشوری و غیرتمندی آنان هستیم كه حركت ارزنده انقلاب اسلامی به وسیله همین نزدیكی فكری حادث شد و باعث تحول بنیادی در كشور و در منطقه گردید.

وی با بیان این كه تا كنون زحمات زیادی برای تبیین افق فكری شهر اسلامی كشیده شده است، اظهار داشت: برای رسیدن به یک شهر دینی و اسلامی با ویژگی‌هایی كه در تفكر اسلامی حتی از لحاظ اصول شهرسازی و معماری تعریف شده، گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.

رییس مجلس با اشاره به برخی مشكلات قم از جمله آب و بیكاری گفت: تلاش‌هایی كه در سطح ملی برای استان قم صورت گرفته است، برخی از این مشكلات را رفع كرده و بعضی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در مورد حل مشكل آب قم، پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و ان‌شاء الله سال آینده شاهد حل این مشكل خواهیم بود.

لاریجانی با اشاره به پروژ‌ه‌های عمرانی استان قم گفت: باید عادت كنیم كه پروژه‌هایمان متكی به بخش دولتی نباشد، چون منابع كشور محدود است و براساس برنامه پنج‌ساله پنجم بودجه جاری كشور باید از درآمدهای نفتی منفك شود.

لاریجانی با طرح این سئوال كه آیا بودجه سال 89 كل كشور كه هم اكنون در مجلس در حال بررسی است، این ویژگی را دارد یا خیر؟ گفت: این چنین نیست، ممكن است ظاهرش این نباشد ولی وقتی باطن آن را می‌شكافیم می‌بینیم كه به‌طور جدی متكی به درآمد نفت است.

لاریجانی تصریح كرد: تدبیری كه بودجه جاری كشور را از درآمد نفتی منفك می‌كند برای آینده كشور، تدبیر بسیار درستی است. بنابراین سازوكارهای اجرایی كشور در بخش‌های مختلف هم باید به نحوی باشد كه در این جهت كمك كنند.

لاریجانی گفت: غربی‌ها تاكنون حرفهایی راجع به مسائل هسته‌ای می‌زدند و اكنون می‌گویند شما یك راكتور اتمی در تهران دارید كه سوخت آن را ما باید به شما بدهیم و این سوخت را از همین مسیری كه ما می‌گوئیم باید تامین كنید و اورانیوم غنی شده‌ای كه در اختیار دارید را به ما بدهید.

وی افزود: سئوال ما از غرب این است كه چرا شما اینقدر نگران راكتور اتمی تهران هستید؟ ما خودمان می‌دانیم سوخت آن را چگونه تأمین كنیم.

رییس مجلس خاطر نشان كرد: فضاحت‌آورتر همین حرفهایی است كه مسئولان آمریكایی چند روز گذشته مطرح كردند كه نگران وضع مجلس، دولت و رهبری در ایران هستند و این برای دولت آمریكا اسف‌آور است كه دچار نوعی آشفتگی سیاسی شده است و احتمالاً رقابتهای انتخاباتی در آمریكا همچنان ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین