کد خبر: ۹۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
در نشست خبری مطرح شد

باهنر: گروه‌هایی به ‌دنبال كشف و ساختن فتنه‌گر هستند

راه را برای بازگشت برخی از گروه‌ها باز بگذارید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – سرویس سیاسی: گروه‌هایی را می‌شناسیم که تلاش می‌کنند به جای اضافه کردن به نیروهای خودی به نیروهای غیرخودی بیفزایند.
 
محمدرضا باهنر در نشست خبری که در محل جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، در رابطه با تلاش برخی جریان‌ها به منظور جلوه دادن نیروهای نظام به ‌عنوان ضدانقلاب گفت: گروه‌هایی را می‌شناسیم که تلاش می‌کنند به جای اضافه کردن به نیروهای خودی به نیروهای غیرخودی بیفزایند و با رفتارهای تند وافراطی حتی به‌دنبال کشف و ساختن فتنه‌گر هستند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است که این گروه‌ها مقداری ملاحظه کنند و راه را برای بازگشت برخی از گروه‌ها باز بگذارند. 

وی ادامه داد: ما کسانی را که تابع احکام مقدس و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری هستند از نیروهای نظام می‌دانیم و لازم است تلاش کنیم صف دشمنان و مخالفان را به حداقل تعداد کاهش دهیم، اما این تلاش به معنای آن نیست که از بعضی از جرایم و خطاهای رسمی صرف‌نظر کنیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری که به پیام راهپیمایی 22 بهمن برای خواص اشاره داشت، گفت: خواص پس از جریان فتنه به چند گروه تقسیم شده‌اند، عده‌ای سوابق خود را در نهضت امام و نزدیکی به آن ذکر می‌کردند و به آن افتخار می‌کردند که به حق جای افتخار داشت، اما متاسفانه از این سرمایه که نظام به آنها داده بود سوء استفاده کردند و با دشمنان قسم خورده انقلاب همسو شدند و تکلیف این‌ها که سران فتنه‌اند در شرایط فعلی روشن است و بارها از سوی فعالان سیاسی همراه نظام و در راس آنها رهبری دعوت به بازگشت به آغوش نظام شدند، اما برخی از آنها غفلت کردند و دو- سه نفری از آنها بازنگشتند و شاید هم اطرافیانشان اجازه این کار را به آنها نداده‌اند که در نهایت قوه قضاییه باید تکلیف آنان را روشن کند. 

باهنر با تاکید بر اینکه عده‌ای با وجود همه مشکلات وظیفه خود را دفاع جانانه ارزش‌های انقلاب دانستند یادآور شد: عده‌ای در این شرایط با وجود همه مشکلات با بصیرت عمیق احساس کردند که مهمترین وظیفه در طول این هشت ماه دفاع جانانه از ارزش‌های انقلاب است.
وی ادامه داد: عده‌ای نیز تلاش داشتند تا غافلین و گمراهان را به هر صورت ممکن نجات دهند و سعی کردند با رافت و مهربانی آنها را از خطا باز دارند، همچنین عده‌ای ناامید شده و نه تنها سران فتنه، بلکه دسته‌های بعدی نیز فورا از مسیر انقلاب جدا کردند. 

باهنر معتقد است تلاطم روانی در شرایط فعلی به خط پایان رسیده است و ان‌شاءالله در آینده تنها شاهد کوشش برای پاسخگویی به مطالبات مردم هستیم. 

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی که به نوع تصمیم اتخاذ شده از سوی نامزدهای معترض اشاره داشت،خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم از عالم غیب پیش‌بینی‌کنم، اما سران به هیچ موعظه‌ای گوش نمی‌کنند، مسیر را عوض نکرده و در حال حاضر نیز تکلیف‌شان کاملاً روشن است و با وجود آن که بارها و بارها دعوت شدند بازنگشتند و به نظر می‌رسد که دیگر قابل برگشت نیستند، اما هنوز هم راه بسته نیست و اگر این افراد بازگردند و تؤبه کنند دست رد به سینه آنها زده نخواهد شد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری که در رابطه با روابط ایران و انگلیس و احتمال کاهش آن پرسیده بود،گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد حساسند و طرحی را نوشته‌اند تا مجلس دولت را مکلف به تجدید نظر در روابط با انگلیس کند و در حال حاضر کمیسیون امنیت ملی مجلس این مساله را با حساسیت دنبال می‌کند و در حال پیگیری هستیم که نظر مجلس، شورای عالی امنیت ملی و دولت یک تصمیم واحد باشد.
دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در در رابطه با مبادله سوخت و پروژه ایران هراسی در منطقه گفت : تصور می‌کنم آمریکا وکشورهای اروپایی در رابطه با مساله اخیر سوخت هسته‌ای اشتباهات گذشته را تکرار کردند چرا که جزو تعهدات آژانس است که سوخت نیاز سایت‌ها را تامین کنند. 

وی خاطرنشان کرد: چنانچه آنها بپذیرند که سوخت را به شکل همزمان و در تهران تحویل دهند پروژه تولید سوخت 20 درصد را متوقف می‌کنیم.

دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت خبرنگاران با وجود سیاست‌های دفع حداقلی و جذب حداکثری گفت: این سیاست به معنای صرفنظر از جرم مجرمین نیست و اگر بدانیم عده‌ای اگر به آنها رسیدگی نشود به دنبال اغتشاشند باید سعی کنیم جلوی آنها را بگیریم. 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وجود آمدن تورم 60 تا 80 درصدی در نتیجه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: چنین حرفی شایعه است و ما پیش‌بینی می‌کنیم تورم ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها زیر 20 درصد باشد. 

باهنر ادامه داد: البته این کار باید ظرف 5 سال و به شکل معتدل انجام شود و ما در قانون اعلام کردیم که در سال اول اجرا بین 10 تا 20 هزار میلیارد تومان در قیمت‌ها آزاد‌سازی شود، اما دولت این مبلغ در لایحه بودجه به 40 هزار میلیارد تومان افزایش داده است و ما باید دولت را قانع کنیم که این مبلغ را کاهش دهد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری که به زمان اتمام بررسی بودجه و صحبت‌های رئیس‌جمهور در رابطه با عدم برنامه نویسی اشاره داشت، گفت: دولت موظف بود لایحه بودجه تا 15 آذرماه به مجلس ارائه دهد که قابل چانه‌زدن نیز نبود وبحث‌هایی همچون بررسی هدفمند کردن یارانه نیز دلیل قانع‌کننده‌ای برای تاخیر بودجه نیست. 

وی ادامه داد: لایحه بودجه با یک ماه ونیم تاخیر به مجلس ارائه شد و من قبول دارم که مجلس نباید برنامه نویسی کند اما بودجه باید به تصویب مجلس برسد و تصویب به معنای زدن مهر به پایه لایحه بودجه نیست. 

باهنر یادآور شد: در تصویب بودجه، اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز و قانون‌های مادر و دیگر سیاست‌های راهبردی در برنامه پنجم در نظر گرفته می‌شود و در نهایت بودجه با تغییرات کمی تصویب و ابلاغ می‌شود. 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری که به در نظر گرفتن سال 88 به‌عنوان سال پایه از سوی دولت اشاره داشت،گفت: سال 88 حداکثر اتفاقی که ممکن است بیفتد تاسیس سازمان هدفمند کردن یارانه‌هاست و یا اینکه برخی از آیین‌نامه‌ها تصویب شود. 

وی ادامه داد: ما مطمئنیم در سال 88 زمانی برای پول گرفتن و پول دادن وجود ندارد و ما سال پایه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها سال 89 می‌دانیم و تصریح کرده‌ایم سال اول را با 20 هزار میلیارد تومان آغاز کنیم تا با مشاهده آثار آن سال بعد با دولت تصمیم بگیریم. 

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که به عدم بازداشت مهدی هاشمی و پیگیری‌های کمیته‌های مجلس تأکید داشت، خاطرنشان کرد: وظایف قوا روشن است و قوه قضاییه مسوول مجازات است و من قبول ندارم قوه قضاییه تحت تاثیر برخی روابط این فرد را مجازات نمی‌کند من شنیده‌ام دادستانی پرونده‌ای تنظیم کرده و اگر ضرورتی داشته باشد ایشان را احضار می‌کند. 

باهنر در پایان تاکید کرد: ما باید اجازه دهیم قوه قضاییه کار خویش را انجام دهد اگر قرار باشد این قوه تحت تاثیر فشارهای غیر حقوقی به عملی وادار شود ظلم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین