کد خبر: ۹۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۳
توکلی؛

رشد اقتصادی پارسال 3 / 2 درصد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد توکلي با اعلام اين خبر اظهارداشت: بانک مرکزي در جلسه کميسيون تلفيق آمار رشد اقتصادي سال 87 را 2.3 درصد اعلام کرد و همين آمار در18 فوريه مطابق با 29 بهمن سال جاري از سوي بانک جهاني براي سالهاي 2008-2009 ، 2.3 اعلام شد.

به گزارش مهر، دولت تا کنون درپايان سال 88 از ارائه نرح رشد اقتصادي در سال گذشته خودداري کرده بود و تنها آمار بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران که آبانماه امسال در واکنش به خبري در اين باره منتشر شد مربوط به نرخ رشد اقتصادي در نيمه اول سال 87 بود که با احتساب نفت به 2.7 درصد رسيد، اين در حالي است که اين نرخ رشد بدون احتساب نفت 3.4 درصد بود.

توکلي همچنين خبر داد؛امسال هم طبق پيش بيني انجام شده رشد اقتصادي 1.5 تا 2 درصد برآورد شده است. حسيني وزير اقتصاد نيز در کميسيون تلفيق اشاره کرد که سال آينده با توجه به هدفمند کردن يارانه ها 2 واحد درصد نرخ رشد پايين خواهد آمد. بنابراين پيش بيني مي شود سال آينده حالت رکودي در اين بخش ادامه يابد و حتي منفي شود.

رئيس مرکز پژوهشهاي مجلس گفت: بنابراين با اجراي شديد هدفمند کردن يارانه ها مخالف هستم زيرا آثار رکودي آن به ضرر کشور و بر اساس آثار تورمي هم دچار رکود خواهيم شد.

توکلي گفت: رشد رکودي ما از سال 87 آغاز شده و سال بعد اگر رشد اقتصادي منفي نشود نزديک به صفر خواهد بود.

به گزارش مهر، رشد اقتصادي ايران در پايان سال 88 به عنوان سال پاياني برنامه چهارم بايد به سالانه 8 درصد مي رسيد.

توکلي،نماينده تهران درخصوص رقم 40 هزار ميليارد تومان قيد شده در لايحه بودجه 89 براي تعيين سقف درآمد حاصل از هدفمند کردن يارانه ها و نظر کميسيون تلفيق در اين باره نيز به خبرنگار مهر گفت: اين بحث هنوز مورد بررسي قرار نگرفته است.

وي درخصوص پيش بيني خود از نظر کميسيون تلفيق در اين باره گفت: کميسيون تلفيق مطمئنا با اين رقم موافقت نخواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین