کد خبر: ۹۵۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۰

ایران و قطر تفاهم‏نامه امنیتى امضا مى‏کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسکارنیوز محمدی فرهنگی اظهار داشت: استانداران خوزستان، ‌هرمزگان، ‌بوشهر و مازندران در این سفر وزیر کشور را همراهی خواهند کرد. 

تبادل اقتصادی بین استان‌های ساحلی و جنوبی با قطر علت همراهی استانداران با وزیر کشور در این سفر خواهد بود.

**آموزش مرزبانان کشور عضو اکو
معاون پارلمانی وزارت کشور همچنین از برگزاری دوره آموزشی مرزبانان کشورهای عضو اکو در ایران خبر داد و افزود: این دوره اوایل سال آینده به میزبانی ایران برگزار می شود.

**اجلاس مقدماتی وزرای کشور عضو اکو
محمدی فر که با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت و گو می کرد در ادامه به اجلاس مقدماتی وزرای کشور عضو اکو اشاره کرد و گفت: مدیر امور بین‌الملل وزارت کشور به همراه هیاتی ،جهت گفتگو در زمینه اجلاس مقدماتی وزرای کشورهای عضو اکو به ترکیه سفری داشته اند.
وی گفت: در اجلاس مقدماتی موضوعاتی که دنبال می شود شامل، بحث توسعه تجارت، اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی، آسیب های فعالیت‌های اقتصادی مثل پولشویی، مبارزه با مواد مخدر و مهاجرت‌های غیر قانونی است، که این موضوعات برای جلسه اصلی مورد بحث قرار می گیرد.
اجلاس اصلی کشورهای عضو اکو در خرداد ماه برگزار می شود.

**با تصویب مجلس بودجه مترو افزایش می باید
معاون پارلمانی وزارت کشور در ادامه گفتگو با یایگاه اطلاع رسانی دولت به نحوه تخصیص بودجه به وزارت کشور در سال آینده اشاره کرد و گفت: در زمینه بودجه حمل و نقل درون پیشنهاد افزایش آن ارائه شده، که اگر مجلس همکاری کند بودجه درون شهری نیز افزایش پیدا می کند و بدین ترتیب، بحث بودجه مترو نیز بیشتر خواهد شد.

**بودجه انسداد مرزها
محمدی فر اولویت مطرح شده در ‌بحث بودجه را افزایش بودجه برای تقویت و انسداد مرزها دانست و تصریح کرد: ‌با توجه به حمایت‌های خوبی که در سال های گذشته از سوی دولت و مجلس انجام شد، بودجه مرزها افزایش خوبی یافت و امیدواریم امسال نیز بودجه انسداد مرزها از صد میلیارد به دویست میلیارد افزایش یابد، تا بتوانیم در تمامی مرز‌های غرب، شرق، ‌شمال و جنوبی اقداماتی صورت بگیرد.

**توانمند سازی شوراهای مردم نهاد
وی همچنین به تلاش وزارت کشور برای کمک به نهادهای مردمی چون شورای های شهر و روستا اشاره کرد و افزود: وزارت کشور در پی کمک، تقویت و توانمند سازی شوراها مردم نهاد است .
به گفته معاون پارلمانی وزیر کشور، نظم و امنیت ‌داخلی، ‌امنیت مرز‌ها و ‌امنیت اجتماعی از وظایف ذاتی وزارت کشور است که اگر از نظر بودجه حمایت کافی صورت گیرد قطعا در عملکرد وزارت کشور هم تاثیر خواهد داشت.

**معرفی استاندار همدان
محمدی فر معاون پارلمانی وزارت کشور در پایان هم از معرفی استاندار جدید همدان سخن گفت و اعلام کرد هفته جاری پیریایی به جای دکتر مرادی به عنوان استاندار همدان معرفی خواهد شد./05
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین