کد خبر: ۹۵۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
روایت وکیل باقی از دادگاه کیهان

اظهارات شریعتمداری اعتراض عضو هیات منصفه را هم برانگیخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: سعید خلیلی كه وكالت عمادالدین باقی یكی از شكات این پرونده را برعهده دارد در گفت‌وگو با ایلنا درباره جلسه امروزگفت: ظاهرا آقای شریعتمداری قصد ندارد از تهمت‌زنی و ارتباط دادن موضوعات نامربوط دست بردارد.

وی ادامه داد: مدیر مسوول روزنامه كیهان در جلسه امروز مجددا مرتكب همان جرائمی شدند كه به خاطر آنها امروز در دادگاه حاضر شده بودند و به بهانه‌ دفاع از خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و فرهیختگان تهمت‌هایی زدند.

وكیل عمادالدین باقی با بیان اینكه دفاعیات شریعتمداری ارتباطی با مطالب مطرح شده در كیفرخواست نداشت،اظهارداشت: دادگاه علیرغم تذكرات وكلای شاكیان پرونده مبنی بر ایراد تهمت به سایرین، از ادامه دادن دفاعیات متهم ممانعتی به‌عمل نیاورد.

وی ادامه داد: مدیر مسوول روزنامه كیهان در بیان دفاع ازخود در برابر شكایت عمادالدین باقی و انجمن دفاع از حقوق زندانیان،این انجمن را كه دارای مجوز قانونی از وزارت كشور بود را فاقد مجوز خواند و آن را خود ساخته و بیگانه پرداخته عنوان كرد.

خلیلی افزود: حسین شریعتمداری اعضای انجمن دفاع از حقوق زندانیان را كه عمدتا از قضات سابق و بعضا از رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی هستند را به مگس تشبیه كرد كه جسارت به این اندازه در محضر دادگاه جای تعجب دارد تاحدی كه یكی از اعضای هیات منصفه هم از این وضع ابراز نارضایتی كرد.

وكیل عمادالدین باقی با اشاره به ادامه رسیدگی به اتهامات مدیرمسوول روزنامه كیهان در جلسه بعدی گفت: قطعا در جلسه آینده پاسخ اتهامات و اكاذیب مطرح شده در جلسه امروز را خواهیم داد.

وی تاكید كرد: با توجه به اینكه حسین شریعتمداری تاكنون برای مطالب خود سندی ارائه نكرده از دادگاه می‌خواهیم كه وی را برای ارائه سند درخصوص ادعاهایش ملزم كند.

گفتنی است پرونده روزنامه كیهان با شكایت چند شاكی كه عبارتند از دادگستری شهرستان شهریار، بازپرس سابق دادگستری استان لرستان، سرپرست دادسرای ناحیه‌ی ‌٩ (فرودگاه)، اسفندیار رحیم‌مشائی، سید مرتضی هاشمی، عمادالدین باقی، شیرین عبادی، شادی صدر و اعلمی نماینده‌ سابق مجلس شورای اسلامی تشكیل شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین