کد خبر: ۹۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۴
در گردهمایی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار بیان شد

مرتضی نبوی: اسرائیلی‌ها اذعان دارند ایران ابرقدرت منطقه است

اگر این فتنه به نتیجه می‌رسید، به هیچ روحانی در این کشور رحم نمی‌شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی نبوی مدیر مسئول روزنامه رسالت دیروز سخنان تندی را علیه معترضان به نتایج انتخابات مطرح کرد. بخشی از سخنان وی جالب توجه است که با استناد به سخنان مقامات اسرائیلی به ارزیابی قدرت ایران می‌پردازد. البته این را هم روشن نمی‌کند که دقیقاً چه کسی چه چیزی گفته است که او چنین اسنباطی کرده است. به نظر می‌رسد برخی از اصول‌گرایان در جاهایی که مؤید گفتارشان باشد و به کوبیدن مخالفان‌شان کمک کند، به اسرائیلی‌ها هم می‌توانند استناد کنند، حتا اگر هیچ مقام اسرائیلی آن حرف را نزده باشد.

مرتضی نبوی فعال اصولگرا و مدیرمسئول روزنامۀ رسالت، ضمن حمله به جنبش سبز و رهبران و حامیان اصلاحات، خواستار "عبرت‌گیری بعضی از خواص" و "بازگشت آنها به آغوش نظام" شد.

عضو ارشد تشکل محافظه کارِ «جامعه اسلامی مهندسین»، دوشنبه سوم اسفند ماه طی سخنانی در گردهماییِ هفتگیِ جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار در مسجد امام تهران، با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرد "در جریانی که حتی بعضی از خواص را نیز با خود برد و بعضی دیگر از خواص به دلایل مختلف کنار کشیدند، مردم ایستادند و با تشخیص مقام معظم رهبری به صحنه آمدند. "

"ابرقدرت منطقه؛ با تدبیر ولایت فقیه"
عضو مجمع تشخیص مصلحت، در بخش اول سخنان خود با بیان این مطلب که اکنون اسرائیلی‌ها اعلام کرده‌اند "جمهوری اسلامی ابرقدرت منطقه است"، گفت: "چطور شده رژیمی که خود را ارتش ششم جهان و حاکم مطلق منطقه می‌نامد، به این نتیجه رسیده که ایران ابرقدرت خاورمیانه است و این نیست جز با تدبیر ولایت فقیه و ایستادگی مردم در برابر مشکلات."

"داشتیم به آرامش می‌رسیدیم که ناگهان..."
مرتضی نبوی در ادامه سخنان خود، ادعا نمود: "در شرایطی که بحران‌ها را پشت سر گذارده بودیم و کشور داشت به سمت آرامش نسبی پیش می‌رفت، غرب و در رأس آن، آمریکا و انگلیس با یک برنامه‌ریزی حساب‌شده و با توجه به شکست سال 78 خود در وقایع 18 تیر با بیان این که باید یک پایگاه اجتماعی در بین مردم ایجاد کرد و بعد به نظام ضربه زد، توطئه‌ای را طرح کرد و با ایجاد جوامع مجازی مانند سایت‌ها و ... اقدام به جمع‌آوری نفراتی نمودند و بعد از انتخاباتی که با 85 درصدی مردم انجام شد، غائله‌ای راه انداختند. آنها با دستاویز قراردادن یکسری از نمادهای مقدس نزد ایرانیان مانند رنگ سبز و شعار الله‌اکبر در پی براندازی نظام بودند؛ به طوری‌که حتی شاهد بودیم یکسری از افراد که حتی وجود خدا را قبول ندارند، اقدام به سردادن شعار الله‌اکبر و حتی به ولایت فقیه نیز توهین کردند. .."

" قرآن‌های بر سر نیزه..."
مدیر مسئول روزنامۀ رسالت، در ادامه سخنان خود : "با توجه به بحرانی که آقایان ۷ ماه برای این ملت ایجاد کردند، با رهنمودهای ولایت فقیه، دیگر مانند زمان حضرت علی گول قرآن‌های بر سر نیزه را نخوردند و با حضور خود در صحنه، مشت محکمی بر دهان این یاوه‌گویان زدند. آن جریان کار را به جایی رسانده بود که یک سری افراد در جمعه آخر ماه مبارک رمضان علنا اقدام به روزه‌خواری و در مراسم 13 آبان و عاشورا علناً به مقام معظم رهبری و اصل ولایت توهین کردند."

"اگر این فتنه به نتیجه می‌رسید، به هیچ روحانی در این کشور رحم نمی‌شد"
مدیر مسئول روزنامۀ رسالت، بدون اشاره به هتک حرمت روحانیون و مراجع مردمی توسط حامیان و اعضای جناح خود، با فرافکنی اظهار داشت: "تردید ندارم اگر این فتنه خدای ناکرده به نتیجه می‌رسید به هیچ روحانی در این کشور رحم نمی‌شد. یکی از مسئولان می‌گفت اینها با تطمیع یکسری کارگر غافل و با ایجاد بساط عیش و نوش، آنها را ترغیب کردند در روز عاشورا اقدام به تخریب اموال عمومی کنند؛ حتی می‌خواستند با جمع‌آوری مردم در 22 بهمن جریان را به سمت خود بکشانند که بحمدالله با حضور میلیونی مردم این طرح شکست خورد. "
وی همچنین در حمایت از شیخ فضل الله نوری (روحانی مخالف مشروطیت و موافق حکومت وقت)، به رهبران انقلاب مشروطه حمله کرد و گفت در طول تاریخ می‌بینیم "روحانیونی تحت تاثیر ابرقدرتها به انجام کارهایی دست می‌زنند که حیثیت خود را زیر سوال می‌برند."

"جراحتهای زیادی بر پیکره نظام وارد شد..."
مرتضی نبوی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که "جراحتهای زیادی بر پیکره نظام وارد شد، ولی این جراحتها باعث استوارتر شدن این نظام شد"، قلب واقعیت نموده و مدعی گردید "بصیرت مردم نشان داد جراحتها هر چقدر هم عمیق باشند، آنها را در راه پیروی از ولایت فقیه و حفظ دستاورهای انقلاب استوارتر می‌کنند و نصیحت من به بعضی از خواص این است که از این حضور درس عبرت بگیرند و به آغوش نظام بازگردند."

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، همچنین ادعا کرد "مردم عراق با رهبری یکی از علما به نام آیت‌الله سیستانی یک جمهوری اسلامی مانند ایران درست کردند و در افغانستان هم اکنون همین‌طور شد."

نبوی در بخش آخر سخنان خود، ضمن حمله به یکی از اساتید و محققین برجستۀ علوم سیاسی ایران، مدعی شد "جالب است بدانید شخصی به نام دکتر بشیریه که باید با قاطعیت گفت ایدئولوگ اصلی جریان دوم خرداد است و اکنون به آمریکا پناهنده شده نیز ادعایی کرده که باید دست به دست هم دهیم تا نظام اسلامی را از بین ببریم. متأسفانه این نکته را نیز باید عنوان کنم که این شخص در زمان اصلاحات از مسئولان وزارت کشور بود و در کتابی که در همان زمان نوشتند و در کشور چاپ شد به استفاده از شکاف ایجاد شده در حکومت اسلامی در جهت مدرن‌شدن اشاره کرد. این چنین کسی می‌خواست برای کشور ما تصمیم بگیرد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین