کد خبر: ۹۵۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
نمایندگان مجلس تصویب کردند

تعیین تکلیف نهایی سازمان تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی زیر مجموعه وزارت رفاه می‌رود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس اجتماعی: به دنبال جنجال‌های اخیری که پیرامون سازمان تامین اجتماعی و مدیریت عامل آن مطرح شده بود، نمایندگان مجلس با مصوبه امروز خود سازمان تأمین اجتماعی را زیر مجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار دادند و عزل و نصب مدیرعامل این سازمان را منوط به تایید وزیر رفاه كردند. 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه كلیات و جزئیات طرح 2 فوریتی اصلاح ماده 113 قانون مدیریت خدمات كشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های درمانی را بررسی و كلیات این طرح 2 فوریتی با 143 رای موافق، 26 رای مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر به تصویب رسید. 

2 فوریت این طرح در جلسه علنی روز یكشنبه مورخ 2 اسفند‌ماه به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود. 

نمایندگان ملت با الحاق عبارتی به ماده 113 قانون مدیریت خدمات كشوری مقرر كردند كه سازمان تأمین اجتماعی زیر مجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار گیرد و وزیر در برابر مراجع قانونی ذی‌ربط پاسخگو است. براساس مصوبه مجلس تركیب 9 نفره هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تعیین شد.
 
بر این اساس شش نفر با پیشنهاد وزیر رفاه و تامین اجتماعی و تصویب شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و سه نفر باقیمانده مطابق قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی تعیین خواهند شد. 

وكلای ملت مقرر كردن هیئت امنای مذكور در حكم هیئت امنا كلیه صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی، بیمه‌های خدمات درمانی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر خواهد بود. 

بر اساس مصوبه مجلس نصب و عزل مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و كلیه صندوق‌ها و بیمه‌های موضوع این قانون با پیشنهاد هیئت امنا سازمان و تایید و حكم وزیر رفاه و تامین اجتماعی انجام می‌پذیرد. 

مجلس مقرر كرد وزیر راه و تأمین اجتماعی در صورت ضرورت می‌تواند حداكثر برای مدت 6 ماه به منظور انجام وظایف مدیران عامل سازمان‌ها، صندوق‌ها و بیمه‌های موضوع این تحت منصوب كند. 

بر اساس مصوبه مجلس سایر مقررات سازمان تامین اجتماعی و همچنین صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی و بیمه‌ای و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به قوت خود باقی است. 

مجلس وزارت رفاه، را مكلف كرد در طول برنامه پنجم اقدامات قانونی لازم را برای ایجاد وحدت رویه برای كلیه صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های درمانی به عمل آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین