کد خبر: ۹۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵
در جمع منتخبان خراسان جنوبی بیان شد

احمدی‌نژاد: غربی‌ها مثل ما تروریست بگیرند

چرا این گونه با مردم ایران کینه دارید؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با اشاره به دستگیری تروریست شرق کشور گفت: اگر مدعیان مبارزه با تروریسم می‌خواهند تروریست بگیرند بدانند که گرفتن تروریست راه دارد، نه این که به بهانه تروریست گرفتن عده زیادی از مردم بی‌گناه را بکشند.

وی در جمع منتخبان استان خراسان جنوبی، با بیان این که این گونه تروریست بگیرند که یک قطره خون هم از کسی نریزد افزود: مدعیان مبارزه با تروریسم وقتی تصاویر کشته شدن مردم بی‌گناه ما در جاده‌ها به دست این شرور دستگیر شده نشان داده می‌شد هورا می‌کشیدند. همین شما مدعیان مبارزه با تروریسم بودید که برای این آدم کف می زدید و هورا می کشیدید؛ چرا این گونه با مردم ایران کینه دارید؟ 

دکتر احمدی‌نژاد البته توضیحی نداد که کی و کجا هورا می‌کشیدند. غرب و شرق رفتارهای تروریستی عبدالمالک ریگی را محکوم کرده بودند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی به ماجرای 11 سپتامبر اشاره و تصریح کرد: در آنجا ماجرایی ساختند و به گونه ای طراحی کردند و دست آخر هم معلوم نشد که چگونه از میان خرابه‌ها یک گذرنامه پیدا کردند که بگویند عامل این جنایت اهل افغانستان است و به بهانه آن به افغانستان لشکرکشی کنند و با شعار مبارزه با تروریسم، این همه مردم بی‌گناه را بکشند.

وی افزود: همه می‌دانند که این حرکت برای فریب ملت‌ها و تأمین منافع خودشان انجام شد نه برای مبارزه با تروریسم، چرا که مبارزه با تروریسم و تروریست گرفتن راه دارد.

آقای احمدی‌نژاد خودباوری را عامل حرکت رو به جلو ملت‌ها دانست و گفت: اگر ملتی خود را باور کند هیچ قدرتی نمی‌تواند آن ملت را شکست دهد و کاری که 150 سال استکبار با ما انجام داد و ما را به عنصری تحت سلطه، ضعیف و ذلیل تبدیل کرد محورش همین زوال خودباوری در میان ملت ما بود. 

وی با بیان این که پیش از انقلاب در دانشگاه‌ها فضایی طراحی کرده بودند تا یک استاد حتی نتواند به ده قدم جلوتر بیندیشد چه برسد به عمل کردن در این مسیر گفت: در این زمینه روی ملت ایران سرمایه گذاری ویژه ای انجام داده بودند چون به تجربه تاریخی می دانستند و امروز هم می دانند ملت ایران بلافاصله بعد از پیدا کردن خود، جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

احمدی‌نژاد با بیان این که امروز ملت ایران خود را باور کرده و احترام واقعی خود را یافته است افزود: اینکه امروز جوان ما می آید پشت این تریبون قرار می گیرد و با جوش و خروش صحبت و نقد می کند، یعنی اینکه ما خودمان را پیدا کرده‌ایم. 

وی این سخنان را در حالی بیان کرد که بسیاری از استادان منتقد کشور بازنشسته یا اخراج شده‌اند و تعداد زیادی از دانشجویان در بازداشت به سر می‌برند یا از تحصیل محروم شده‌اند.

احمدی‌نژاد رسیدن به قله‌های عزت و شرف را کاری سخت و دارای موانع و مشکلاتی دانست و گفت: کسی فکر نمی‌کند و نباید بکند که رسیدن به این قله ها کاری ساده است بلکه آن کس که خود را باور کرده است بر همه موانع و این مسیر سخت غلبه می کند. 

وی به عصبانیت امروز قدرت‌های به اصطلاح بزرگ از ملت ایران اشاره و تصریح کرد: آنها به این علت عصبانی‌اند که ملت ایران خود را باور کرده است و در قضیه هسته‌ای نیز آنها اصلاً نگران بمب اتم و اینها نیستند، به گمان من و به ظن قوی من، آنها حتی حاضرند به ما بمب اتم هم بدهند اما از ما بخواهند فناوری غنی‌سازی را نداشته باشیم چرا که این نشانی دیگر از خودباوری و پیشرفت ملت ایران است.

وی افزود: بارها به ما پیغام دادند که شما فناوری غنی سازی را کنار بگذارید ما خودمان برایتان نیروگاه می‌سازیم، به شما هواپیما می‌دهیم و هرچه بخواهید در اختیارتان می‌گذاریم.

آقای احمدی‌نژاد به دیدار خود با یکی از مقامات خارجی اشاره کرد و گفت: به آنها گفتیم پیشنهاد مبادله سه و نیم در صد با 20 درصد مربوط به یک زمان خاص است که اگر آن مقطع بگذرد در واقع شما فرصتی را از دست داده‌اید، گرچه معتقدیم هنوز هم این راه باز است.

وی با بیان این که اگر ملتی خود را باور کند و بایستد بزرگ‌ترین قدرت‌ها را هم به زانو در می آورد، افزود: هر ملتی که بخواهد برای حق خود مذاکره کند مطمئناً بخشی از آن حق را از دست می‌دهد.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: چند سال پیش جمعی از افراد رفتند با مذاکره حق هسته‌ای ملت ایران را بگیرند اما در نهایت دیدیم که دو سانتریفیوژ را برای کار تحقیقاتی از آنها دریغ می‌کردند، اما هم اکنون آنها التماس می کنند که فقط تولید سوخت 20 درصد را متوقف کنیم و فناوری‌های دیگر مانند غنی‌سازی و چیزهای دیگر را داشته باشیم؛ این حاصل خودباوری ملت ایران است.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به نقد یکی از دانشجویان در این جلسه اشاره و تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید به صورت ویژه در دانشگاه انجام دهیم این است که این روحیه آرمانی را در جوانانمان حفظ کنیم که آنها به راحتی مسائل و نقصان ها را بگویند.

وی افزود: چه اشکالی دارد اگر مثلاً 20 مورد را بیان و نقد کنند و فقط دو تا از آنها صحیح باشد؟ هیچ ایرادی ندارد باید این فضا در دانشگاه‌ها حفظ شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر علمی شدن هر چه بیشتر فضای دانشگاه ها تاکید و تصریح کرد: هر چه فضای دانشگاه‌ها بیشتر علمی شود دستاوردهای جوانان ما نیز بیشتر خواهد شد و البته ما در این مسیر حرکت کرده ایم اما باید با سرعت بیشتر در این زمینه حرکت کنیم. 

وی  ادامه جلسات این چنینی را در فضاهای گوناگون و خاص‌تر در سطح استان از استاندار خراسان جنوبی خواستار شد و افزود: باید به صورتی حرکت کنیم که همه حرف ها صریح و رک بیان شود چرا که از لوازم پیشرفته هر ملتی همین بیان نقد صریح و دلسوزانه و شفاف است و باید از نقد دلسوزانه استقبال شود چرا که مطمئناً مانند پیشنهادهای سازنده مفید است.

احمدی‌نژاد در این جلسه گفت: از همه کسانی که در این جلسه صحبت و نقد کردند تشکر می کنم و دست‌های آنان را می بوسم. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقدها و مسائل بیان شده در این جلسه، بر ترویج فرهنگ قرآنی، تزریق بیش از پیش به منابع بانکی استان با توجه به نیازهای موجود، توسعه سلامت و تشکیل یک دفتر قوی نخبگان در خراسان جنوبی تاکید کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال 1389 کل کشور گفت: در بودجه سال آینده علاوه بر رقم کنونی یک رقم جدید و قابل توجه برای بخش کشاورزی در نظر گرفته ایم که آثار ویژه ای خواهد داشت. 

وی خارج کردن زن‌ها و مردها را از جایگاه خود مضر دانست و تصریح کرد: باید از توانمندی‌های زنان و مردان به درستی و در مسیر صحیح استفاده شود و ما به موضوع ادامه تحصیل زنان به عنوان یکی از موضوعات مهم توجه داشته‌ایم و امروز هم در این جلسه پیشنهاد دادند که نمایشگاه ویژه زنان در سطح استان تشکیل شود که ما با آن مخالفتی نداریم.

آقای احمدی نژاد تشکیل صندوق قرض‌الحسنه برای محققان و بورس اختراعات را از کارهای دولت دانست که به زودی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از دانشجویان نیز از این انتقاد داشت که چرا مسئولان فرهنگی ما انقلابی عمل نمی‌کنند؛ من معتقدم کار فرهنگی نباید سریع و تند انجام شود بلکه باید با آرامش در مسیر آن جلو رفت اما معتقدم که هماهنگی نهادهای فرهنگی مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. 

دکتر محمود احمدی‌نژاد بر بومی‌سازی دانشگاه‌ها تأکید و تصریح کرد: با توجه به دانشگاه‌های خوبی که در سراسر کشور داریم به این مرحله رسیده ایم که دانشجویان در شهرهای خودشان تحصیل کنند مگر آنکه رشته مورد علاقه شان در شهرشان موجود نباشد که این موارد بسیار معدودی است.

وی افزود: بر اساس قانون می بایست از سال 1369 به سمت بومی سازی می رفتیم و عزم ما بر این است که این کار را با قدرت جلو ببریم.

پیش از سخنان رسمی، نمایندگان منتخب استان حدود دو ساعت به بیان دیدگاه ها و مسائل خود پرداختند. 

محمود احمدی‌نژاد تا ساعتی دیگر به قائن می‌رود تا نیروگاه گازی این شهر را افتتاح کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۶
0
1
(دکتر احمدی‌نژاد البته توضیحی نداد که کی و کجا هورا می‌کشیدند. )
شما وکیل غربی ها هستید؟ اگر کمی فکر کنید درمیابید که انها عملا هورا میکشیدند. مصاحبه ووآ را با همین تروریست دیدید؟ البته که ندیدید چو شما خدای ناکرده ماهواره ندارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین