کد خبر: ۹۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
اظهارات هاشمی رفسنجانی در مراسم تجدید بیعت با امام

افراد ناآگاه همه مسئولیت‌ها را به عهده آقا می‌اندازند

ما بقایای نیروهای پیشتاز انقلاب به اضافه نسل بعدی وظیفه سنگینی داریم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: آیت الله هاشمی رفسنجانی با هشدار درباره فتنه علیه روحانیت گفت: متاسفانه افراد ناآگاه به جای این كه مسوولیت كارهای خودشان را بپذیرند به گونه‌ای رفتار می‌كنند كه همه مسوولیت‌ها را به عهده آقا می‌اندازند و با جا خالی دادن و حرف‌های نامربوط ، باعث می‌شوند تركش كارهایی را كه مردم از آنها قبول نمی‌كنند، به آن طرف (رهبری) برود.

آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی در مراسم تجدید ‌بیت رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با امام و شهدا كه سید حسن‌خمینی نیز حضور داشت، با اشاره به زیارت امام(ره) كه دو بار در سال انجام می‌شود، اظهار داشت: تجدید روحیه و الهام گرفتن از منویات امام بر سر مزار شریفشان آسانتر است، ولی متاسفانه تبلیغات به گونه‌ای است كه نسل جدید متوجه نمی‌شود امام با كمك مردم چه معجزه‌ای آفریدند. 

وی افزود: آقایانی كه تشریف دارند شاید می‌دانند كه آن زمان و بعد از دوران آیت الله العظمی بروجردی چه می‌گذشت كه روحانیت چه قدرت و صلابتی داشت ،اما تلاش‌هایی شروع شد تا آن صلابت شكسته شود و چیزی در مقابل دیكتاتوری رژیم باقی نماند؛ در آن هنگام ما طلبه‌های جوانی بودیم كه با مسائل سیاسی و اقتصادی آشنایی داشته و به خصوص من كه كارهای مطبوعاتی و نشریه مكتب تشیع را انجام می‌دادم، با رفقا عمیق‌ترین خفقان را می‌دیدیم و فكر می‌كردیم چیزی نیست كه بتواند آن را بشكند و امیدی هم نمانده بود، زیرا تمام گروه‌ها احزاب وشخصیت‌ها كه حرف مردم را می‌زدند سركوب شده بودند و یك قبرستان واقعی و یاس مطلق در كشور حاكم بود. 

این همراه امام در دوران مبارزات خاطرنشان كرد: در شروع نهضت امام تعبیر معمولی كه در جلسات و محافل طلبگی وجود داشت این بود كه حركت امام را به مشت بر سندان یا درفش كوبیدن تعبیر می‌كرد و فكر می‌كردند ما كار طلبگی خودمان را بكنیم كه واقعا شرایط این گونه بود و استثناء هم نداشت. 

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این كه در دوران آغاز مبارزه شخصیت‌هایی مانند آیت الله كاشانی، فدائیان اسلام و كسانی كه پس ازشهریور 1320 حضور داشتند از میدان سیاست و افكار عمومی حذف شده بودند،تصریح كرد: حركت امام در ابتدا مانند سنگی كه بر اقیانوس بیاندازند بود و موج كوتاهی ایجاد می‌كرد ، اما به تدریج با همت امام و شجاعت درایت ایشان و شاگردان كه خدا مانند اصحاب امام زمان(عج) ذخیره كرده بود حركت دشواری شد، ولی این موج بلند شد تا به ساحل رسید. 

وی با بیان این كه در دوران طولانی تبعید، امام ارتباط مستقیمی با مردم نداشتند و ما دلگرم می‌شدیم، ادامه داد: از سال 42 تا 57 و عمر خیلی كوتاه مبارزه شاهد بودیم كه مردم آگاه شدند و همه چیز به هدف نزدیك شد كه رفتار و كلمات امام در آن زمان و بعد از پیروزی انقلاب مهمترین سرمایه ماست. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه نسل نو كه در آن دوران نبود هیچ خبری جز آنچه در رسانه‌ها وكتاب هاست ندارد و (عده‌ای)دوباره به فكر افتاده‌اند كه امام را از ذهن‌ها حذف كنند. 

وی افزود: طبیعی است كشورهای استكباری كه ضربه سنگینی از امام در ایران و كشورهای دیگر خورده‌اند، الان از ایشان انتقام می‌گیرند، زیرا نهضت فلسطین احیا شد، لبنان راهی دیگری پیدا كرد و با افكار امام به همه جا رفت و بیان شد و هر مساله‌ای كه در ایران اتفاق می‌افتد می گویند امام، دین، روحانیت و تفكرات شیعه همین است، زیرا می‌دانند از كجا ضربه خورده اند و نگران بودند ضربه عمیق‌تر شود و تاسف بیشتر این است كه در داخل هم افراد ناآگاه، شاید با حسن نیت كمك می‌كنند كه افكار امام را مطرود و مخدوش كنند و كسانی كه در آن زمان حرفی برای گفتن نداشتند الان میدان‌داری می‌كنند. 

وی سپس تاكید كرد: نباید بگذاریم داستان مشروطه دوباره در كشور تكرار شود، البته دشمنان خارجی خیلی حرفه‌ای عمل می‌كنند و بعضی حرف‌هایی كه می‌زنند نشان می‌دهد كه از كارشناسان كاركشته‌ای استفاده می‌كنند كه عمدتا از ایران به خارج رفته‌اند یا فرار كردند و از تیپ‌های فرهنگی ‏‌، سیاسی، ‌اطلاعاتی و نظامی بودند كه با ایران آشنایی و ارتباط دارند و مسائل را تحلیل می‌كنند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد: موج فتنه بزرگی علیه انقلاب، اسلام ولایت و تقدس روحانیت شروع شده كه هیچ وقت نمی‌خواهد یک ذره هم كوتاه بیاید و ضعف‌های سیاسی و اقتصادی در داخل هم به یاری آنها می‌آید تا آنهارا به گذشته مربوط كند. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: فكر می‌كنم، ما بقایای نیروهای پیشتاز انقلاب به اضافه نسل بعدی كه به دلیل رشد در فضای انقلاب بهتر هستند، وظیفه سنگینی داریم. 

وی با تاكید بر اینكه اسلام، تشیع، امام زمان و ولایت سرمایه ماست و اصالت با آنهاست، افزود: ولی امام سمبل و نمونه بود كه نباید از آن غفلت كنیم وكسانی كه این كار را می‌كنند دقیقا مانند كسانی هستند كه میوه درختان پربار را مصرف می‌كنند و زیر سایه آن آرمیده اند، ولی آهسته آهسته درخت را از بیخ می‌زنند و این اشتباهی است كه اتفاق می‌افتد و ان‌شاءالله هوشیار باشیم و بدانیم، مسیری تا به حال آمده‌ایم درست بود و جور دیگری تعبیر نشود و افراد نورسیده‌ای نخواهند كاری جدیدی را شكل دهند كه از عهده آن بر نمی‌آیند، زیرا ممكن است با حسن نیت ، بنای تازه‌ای را روی بنایی كه تخریب كرده‌اند بسازند كه البته اشتباه می‌كنند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه سنگینی كه همه بر عهده دارند، گفت: خوشبختانه كسی مانند مقام رهبری را در راس كشور داریم كه تفسیر امام را بیشتر از همه می‌داند و آن را بیان می‌كند، اما متاسفانه افراد ناآگاه به جای اینكه مسوولیت كارهای خودشان را بپذیرند به گونه‌ای رفتار می‌كنند كه همه مسوولیت‌ها را به عهده آقا می‌اندازند و با جا خالی دادن و حرف‌های نامربوط ، باعث می‌شوند تركش كارهایی را كه مردم از آنها قبول نمی‌كنند، به آن طرف (رهبری) برود. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان با بیان اینكه دشمن حرفه‌ای عمل می‌كند و ما هم باید میدان را با حرفه اطلاع رسانی درست تقویت كنیم، ابراز امیدواری كرد: ان‌شاء الله وظیفه‌ای را كه برعهده داریم بتوانیم انجام دهیم و از مسوولیت سنگین شانه خالی نكنیم ، در غیر این صورت اگر این میراث را درست به نسل بعدی نسپاریم، نمی‌دانیم پیش خدا چه جوابی بدهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۶
0
0
آقای هاشمی، تورو خدا شما دیگه از دشمن دشمن گفتن دست بردارین. همونطور که همه می دونیم، دشمنای واقعی اونایی هستن که در لباس اسلام دارن مردم رو تیکه پاره می کنن. البته آقای هاشمی از وئنجایی که طرفدار مردم هستند، محبوبتش خیلی زیاد شده.و خیلی از مردم دوستش دارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۷
0
0
خداوند انشاء الله هاشمي را براي رهبر عزيز نگه دارند اين دو شهيد زنده سر مايه ي اسلام هستند بصيرت هاشمي خار چشم دشمن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۷
0
0
تيتر خبر را اصلاح فرمائيد . فرمايشات در ديدار با رهبري نبودبلكه در مرقد امام(س)بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۹
0
0
سلام
به عقیده من ما دیگر جایی برای از دست دادن فرصتها نداریم وبا کمی تغییرات به نوعی که به اصل انچه هست ضربه ای وارد نیاید بهترین کار است.
اگر فرصت کردید فیلم موبی دک دا حتما مشاهده کنید شکلی از مدیریت و توطئه همراه باتوهم در کشور ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
خوشحالم دوران خفقان به پایان رسیده و مخالفان می تونند بغضی که از ویرانی ایران عزیز که ناشی از عملکرد ضعیف دولت رفسنجانی بوده رو باز گو کنند و بگویند در طی این چند سال چه ظلم بزرگی به ملت ایران شده که افراد بی کفایتی همچون ایشون باید با کار های نا بخردانه خود وضع جامعه را از آرمان گرا به مصرف گرا تغییر دهد و شایسته سالاری جای خودش را به قدرت محوری بدهد امیدوارم مردم دیگر به بی سوادانی که نه عالم حوزی هستند و نه عالم دانشگاهی اطمینان نکنند چون این افراد به علت عدم کفایت مانند عروسک خیمه شب بازی هستند که توسط دیگران کنترل می شوند.
منظور ایشون از اسلام چیزی جز پوسته نیست و حتی در حد پوسته هم قبولش نداره مخصوصا در زمان انتخابات و روابط بین الملل

امیدوارم با تفکر منطقی خود ایران را دوباره به این افراد وا نگذارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین