کد خبر: ۹۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۳

نكونام و شجاعي در تمرين تيم ملي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این نخستین حضور علی کریمی در اردوی تیم ملی پس از بازی ایران و کره جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بود. کریمی یک بار دیگر دعوت قطبی را پذیرفت و برای حضور در بازی با تایلند به اردوی تیم ملی ملحق شد. عمران‌زاده و خسرو حیدری دو بازیکن باشگاه استقلال هم در تمرین صبح روز گذشته تیم ملی حاضر شدند. البته این بازیکنان که یک مسابقه سنگین 120 دقیقه‌ای را سپری کرده بودند روز گذشته تنها به تمرین سبک ریکاوری پرداختند و عصر دوشنبه استراحت کردند.

نکونام و مسعود شجاعی هم از روز سه‌شنبه به اردوی تیم ملی ملحق خواهند شد و افشین قطبی می‌تواند اولین تمرین تیم ملی با حضور همه نفرات دعوت شده را روز سه‌شنبه زیر نظر بگیرد. با این شرایط ،کادر فنی تیم ملی فرصت زیادی برای بررسی شرایط بازیکنان و انتخاب ترکیب تیم ملی در مسابقه با تایلند که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، نخواهد داشت. البته ایران از این گروه به مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود کرده و بازی با تایلند برای تیم ملی ایران یک مسابقه تشریفاتی به شمار می‌رود.

پاسخ منفی مهدوی‌کیا، سکوت کعبی

استیل‌آذین روز یکشنبه در یک بازی سخت و نفس‌گیر موفق به شکست استقلال شد. ستاره‌های تیم حمید استیلی در این مسابقه ثابت کردند که استیل آذین می‌تواند نمایندگان بیشتری در اردوی تیم ملی داشته باشد خصوصا حسین کعبی که یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و انگیزه زیادی برای اثبات شایستگی‌هايش به افشین قطبی داشت.

روز گذشته البته یک منبع غیر رسمی از برقراری تماس‌هایی با کعبی خبر داد که طی آن از این بازیکن خواسته شده دیگر از تیم ملی و قطبی انتقاد نکند. بر این اساس گفته می‌شود کعبی در بازی‌های بعدی تیم ملی حضور خواهد داشت و به اردوهای بعدی دعوت می‌شود اما از او خواسته شده در مقطع کنونی انتقاد از قطبی را متوقف کند.

دیگر بازیکن شایسته استیل‌آذین که می‌تواند به تیم ملی کمک کند، مهدی مهدوی‌کیا است. کاپیتان تیم سرخپوش بعد از بازی ایران و کره جنوبی همراه علی کریمی از تیم ملی خداحافظی کرد تا به بازیکنان جوان‌تر فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را بدهد اما کریمی تغییر عقیده داد و دعوت قطبی را پذیرفت. گمان مي‌رفت مهدوی‌کیا هم در این خصوص از همبازی خودش در استیل‌آذین تبعیت کند اما به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی تحقق يابد.

البته هنوز دعوت مجددی از مهدوی‌کیا صورت نگرفته اما اگر این اتفاق روی بدهد هم این بازیکن دعوت سرمربی تیم ملی را نمی‌پذیرد. عادل فردوسی‌پور در گزارش بازی استقلال و استیل‌آذین مهدوی‌کیا را شایسته حضور در تیم ملی دانست و از احتمال بازگشت این بازیکن گفت اما کاپیتان تیم استیل‌آذین در خصوص خداحافظی از تیم ملی اظهار داشت: «من تصمیمم را گرفته‌ام و همان‌طور که پیش از این هم گفتم از تیم ملی خداحافظی کرده‌ام و بازنمی‌گردم. فعلا تمرکزم روی موفقیت استیل‌آذین است.»

مهدوی‌کیا معتقد است بازیکنان جوانی هستند که مي‌توانند به خوبي جای او را در تیم ملی پر کنند. او می‌گوید: «در لیگ بازیکنان جوان و بسیار خوبی وجود دارند که می‌توانند به راحتی جای مرا در تیم ملی پر کنند؛ بازیکنانی نظیر خسرو حیدری و خلعتبری که می‌توانند در تیم ملی عالی کار کنند و در جناح راست براي تيم ملي كشورمان مفيد باشند. از سوی دیگر حسین کعبی هم برابر استقلال بسیار خوب کار کرد و نشان داد که می‌تواند باز هم برای تیم ملی مهره‌ای مثمرثمر باشد.»

قطبی: براي قهرماني به زمان نياز داريم

سایت گل روز گذشته گزارشی درباره بازی ایران و تایلند وهمچنین مصاحبه‌ای از افشین قطبی منتشر ساخت که سرمربی تیم ملی در این مصاحبه اعلام کرده‌بود حریف ایران بازی آسانی در پیش ندارد. به نوشته اين سايت، دو تيم در حالي چهارشنبه در چارچوب مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي 2011 آسيا در تهران به مصاف هم مي‌روند که ايران پيش از اين جواز صعود به مرحله پاياني را کسب کرده، اما تايلند براي صعود چاره‌اي جز پیروزی ندارد.

بر همين اساس سايت گل نوشت، اگر «برايان رابسون» سرمربي تايلند اميدوار است تيم ملي ايران براي اين بازي تمرکز کامل نداشته باشد، شايد پس از ورود به زمين شوکه شود، چون قطبي قصد دارد از اين فرصت نهايت استفاده را براي جمع کردن تمامي بازيکنان خود از جمله لژيونرها بکند.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در اين باره به گل گفت: «انگيزه بازيکنان براي ارائه بازي‌هاي بهتر در هر مسابقه بيشتر مي‌شود و انتظار ديداري جدي را مقابل تايلند دارند. با توجه به برگزاري مسابقات جام ملت‌هاي آسيا در کمتر از يک سال ديگر، تمامي روزهاي رسمي فيفا، فرصت خوبي براي جمع کردن بهترين بازيکنان از سراسر دنيا و ادامه تلاش براي ساختن تيم است. ما روزبه‌روز به ترکيب نهايي تيم نزديک‌تر مي‌شويم و براي رسيدن به عنوان قهرماني آسيا فقط به زمان نياز داريم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین