مدیر عامل شرکت نمایشگاه های میراث فرهنگی و گردشگری ایران بر ضرورت حضور مناطق آزاد در نمایشگاه های بین المللی صنعت گردشگری تاکید کرد
آفتابنیوز : آفتاب: مدیر عامل شرکت نمایشگاه های میراث فرهنگی و گردشگری ایران اعلام كرد: حضور مناطق آزاد در نمایشگاه های تخصصی بین المللی با عنایت به اینکه مناطق آزاد ایران دارای ظرفیت های کم نظیر جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت گردشگری بوده و گردشگری یکی از راهبردهای اصلی مناطق مذکور به شمار میرود، امری ضروری است، چرا که علاوه بر کسب تجربه، امکان مذاکره مستقیم مناطق آزاد با سرمایه گذاران خارجی فرآهم میآید.
محمد حسین برزین با بیان این که باید از ظرفیتهای قانونی منحصر به فرد مناطق آزاد کشور و تجربیات تشكیلات گردشگری كشور در خصوص توسعه فزاینده بخشهای مختلف صنعت گردشگری کشور بهره برداری شود، اظهار داشت: پراکندگی جغرافیایی مناطق آزاد در سطح کشور که به همراه خود تکثر ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی متنوعی را پدید آورده است، همراه با مزایا و معافیت های قانونی موجود در این مناطق برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران خارجی، فرصتهای ایدهآلی را برای بازاریابی و جذب سرمایههای داخلی و بین المللی عاید مناطق آزاد نموده است.
وی افزود : به طور مثال مناطق آزاد انزلی و ارس فرصت حضور و جذب بازارهای کشورهای آسیای میانه و قفقاز را در اختیار دارند. این درحالی است که منطقه آزاد اروند بازار هدف عراق و کویت، مناطق آزاد کیش و قشم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و منطقه آزاد چابهار قابلیت جذب و حضور در بازار کشورهای شبه قاره هند و افغانستان را دارا هستند که باید از چنین فرصت هایی به منظور افزایش و توسعه صنعت گردشگری کشور بهره برداری لازم به عمل آید.
برزین با تأکید بر اینکه رسیدن به تفاهم و برنامه های مشترک میان مناطق آزاد و تشكیلات گردشگری در خصوص توسعه این صنعت دستیافتنی است، اضافه کرد : تجربه پنج سال حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه های جهانی گردشگری، سه برابر شدن میزان ورود گردشگران خارجی به کشور علی رغم همه تبلیغات مسموم و دروغین امپریالیسم در خصوص مخدوش نشان دادن چهره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران، اهتمام بر ادامه مسیر در پیش گرفته شده را تأکید می کند.
وی اضافه کرد: تشكیلات گردشگری كشور با جدیت پیگیر تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله گردشگری بوده و وجود مزیتهای قانونی توسعه گردشگری در مناطق آزاد و تجربیات موجود در بازارها و نمایشگاه های بزرگ جهان، ما را ملزم میسازد به منظور تحقق این امر مهم، اقدامات مطالعاتی و پژوهشی مشترک را سرلوحه برنامه هایمان قرار دهیم.
برزین با تأکید بر این كه وجود برخی اهداف مشترک میان سازمان متولی گردشگری و مناطق آزاد، آنها را ملزم میکند در راستای رسیدن به اهداف برنامه ایران 1404 و بدل شدن به مرکز گردشگری منطقه، تلاشهای مشترکی را انجام دهند، گفت: ایران جزو ده کشور نخست دارای پتانسیل های غنی گردشگری در زمینه های تاریخی – فرهنگی بوده و در صورت تلفیق تجربیات میان حوزه تبلیغات و نمایشگاه های گردشگری با مناطق آزاد، دست یابی به اهداف ایران 1404 به راحتی امکانپذیر خواهد بود.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های میراث فرهنگی وگردشگری ایران اضافه کرد : برای نیل به این مقصود، یعنی تبدیل ایران به قطب گردشگری منطقه باید همگام با انسجام برون سازمانی، حضور فعالی در تبلیغات جهانی و بازارهای بزرگ گردشگری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه می توان از طریق ایجاد واحدها و سایت های اینترنتی مشترک اقدام به معرفی جاذبه ها و فرصت های متنوع بخش های مختلف صنعت گردشگری ایران در عرصه های جهانی نمود، اظهار داشت: مناطق آزاد کشور میتوانند ظرفیت ها و پتانسیل های صنعت گردشگری خود را برای معرفی در اختیار سایت های اینترنتی مرجع اطلاعات گردشگری ایران به نام های توریسم ایران و پرشیا ویزیت قرار دهند تا در معرض دید و انتخاب جهانیان قرار گیرد.
برزین نسبت به انتقال همه تجارب و دانش تبلیغات و نمایشگاه های صنعت گردشگری به مناطق آزاد اعلام آمادگی کرد و افزود : معتقدم با وقوع چنین امری در یک حرکت جهشی فراگیر، فرصت های زیادی در توسعه گردشگری و معرفی بسته های سرمایه گذاری به وجود خواهد آمد و با بهره گیری از ظرفیت های موجود پتانسیل های گردشگری و سرمایه گذاری در مناطق آزاد از بالقوه به بالعفل تبدیل خواهند شد