کد خبر: ۹۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
خطیب جمعه تهران:

کشورهای منطقه از ماجرای ریگی عبرت بگیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه امروز تهران که دردانشگاه تهران سخن می گفت با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تصریح کرد: این اقدام حماسه ای ماندگار و از عجایب و حوادث تاریخی انقلاب اسلامی و یکی از امدادهای غیبی بود.

وی اضافه کرد: قدرت هایی بزرگ با امکانات علمی و روانشناسی عنصری را تشخیص داده بودند که ظرفیت جنایت بالا دارد و می تواند کانون خطر برای منطقه باشد و او را انتخاب کردند و سرویس های جاسوسی قدرت های استکباری هدایت او را بر عهده گرفتند و علیرغم حمایت های نظامی، امکاناتی و اطلاعاتی با لطف خداوند سربازان گمنام امام زمان بدون درگیری و جنگ و بدون اینکه قطره ای خون از دماغ کسی خارج شود به صورت ماهرانه و دقیق این عنصر را دستگیر کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تبحراطلاعاتی ایران دردستگیری این شرور یادآورشد: ماموران امنیتی ایران به صورت کامل رفت و آمدها و برنامه های این شرور را زیر نظر داشتند و می دانستند او چه زمانی، از کجا قرار است با چه هواپیمایی سفر کند و چه زمانی روی آسمان ایران قرار می گیرد و در نهایت با هماهنگی نیروهای هوایی و ارتش با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به پیکره سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای منطقه ضربه ای بی سابقه وارد شد که این ضربه به این زودی ها قابل جبران نیست.

وی اضافه کرد: دستگیری این شرور قلب امام زمان ، نایب امام زمان و ملت ایران را شاد کرد و ما از نیروهای امنیتی به خاطر این اقدام بزرگ تشکر می کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آمریکا از این شرور حمایت آشکار داشت ، تاکید کرد: آثار و برکات این عملیات امنیتی این بود که نشان داد با این همه بوق و کرنا که آمریکا دررابطه با اشراف امنیتی واطلاعاتی دارد، آنها دراین حدها نیستند وضربه پذیرند و اگر ما خودمان را جمع و جور کنیم از پس همه آنها بر می آییم.

حجت الاسلام صدیقی با انتقاد از سیاست های آمریکا در حمایت از تروریسم تصریح کرد: دستگیری ریگی تایید رسوایی های قبلی آمریکا بود واین آقای اوباما شعار تغییر می داد و با این شعار دروغین از مردم آمریکا رای گرفت اما در حمایت از تروریسم و آدم کش ها و ستمگران به صورت همه جانبه اقدام می کند و با دستگیری این شرور مشت آنان باز شد و آبروی نداشته شان بیشتر به باد رفت و حیثیتشان نیز زیر سئوال رفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رسانه های غربی و ماهواره ها در فتنه های اخیر علیه ایران نقش داشتند، گفت: ماهواره هایی که در جنگ نرم آتش افروز بودند در ماجرای این شرور آبرویشان رفت و حالت انفعالی به خود گرفتند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه از ریگی حمایت می کردند، تاکید کرد: کشورهای منطقه بایدحساب دستشان بیاید و بدانند که این همه پولی که صرف کرده اند همه بی اثر بود و در نهایت فتنه به خودشان برگشت و باید عبرت بگیرند و از اقتدار نظام حساب ببرند و خود را در فتنه ها قاطی نکنند که ضربه های سخت خدا به آنان وارد می شود.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: عده ای نیز در داخل با این تروریست همکاری داشتند که به ساده ترین وجه خیلی از آنان شناسایی و دستگیر شدند و برخی به هلاکت رسیدند و عده ای از عوامل مرموز آنان به موقع به حسابشان رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی در رابطه با علت حمایت برخی کشورها از این گروهک تروریستی گفت: اگر کشوری امنیت نداشته باشد در زمینه های اقتصادی و فرهنگی توسعه پیدا نمی کند و آنان نیز به همین دلیل در صدد بودند امنیت ایران را به خطر بیاندازند.

امام جمعه موقت تهران هدف دیگر علم کردن این گروهک تروریستی را ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی عنوان کرد و بیان داشت: ایران همواره بدنبال وحدت بوده و در فلسطین و افغانستان به برادران اهل سنت بر اساس عقیده کمک کرده و ما هیچ گاه برای هیچ کشوری تهدید نبوده ایم بلکه فرصت و دلگرمی بوده ایم.

وی ادامه داد: آنان می خواستند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند که با دستگیری این شرور وحدت شیعه و سنی محکم تر شد.

خطیب نماز جمعه تهران در رابطه با بیانات رهبری پیرامون ظرفیت های کشورهای اسلامی از بعد ذخایر ، استعدادها و جمعیت عنوان کرد: مسلمانان با این همه ظرفیت دچار مصیبت ها و گرفتاری های فراوانی هستند که علت آن اختلافاتی است که دشمنان تحمیل کرده اند.

صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به میلاد رسول اکرم(ص) و امام صاق(ع) فرا رسیدن این ایام را به همه مسلمانان تبریک گفت.

وی تاکید کرد : بر اساس نص صریح قرآن ، پیامبر اکرم آخرین پیامبر و قرآن او کامل ترین کتب آسمانی و دین این پیامبر نیز جامع ترین ادیان الهی است.

صدیقی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم پیرامون معجزه های این کتاب آسمانی گفت: مهمترین معجزه قرآن قدرت تحول و منقلب کردن دلها است.

وی در پایان گفت: تقوا پلی است که انسانها را از روی جهنم عبور می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین