کد خبر: ۹۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵

جواد لاريجاني:ايران بزرگ‌ترین نمونه دموکراسی غیرسکولار

اگر بگوییم در مورد هولوکاست شک داریم، مرتد می‌شویم و زندان می‌رویم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس سياسي: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اگر از بنده بپرسید بزرگترین سرمایه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیست می‌گویم محصول انقلاب اسلامی تجربه تاریخی است که ملت ما در آن وارد شد؛ یعنی بنای یک نظام مدنی و سیاسی بر اساس دین اسلام، این بزرگ‌ترین کاری است که ما انجام داده‌ایم.

وی هم‌چنین با بیان این‌که این کار ابعادی فراتر از ایران داشته و آثار بسیار مهمی در سطح جهان دارد، ادامه داد: مواردی چون تکنولوژی هسته‌ای یا اکتشافات علمی را کشورهای دیگر هم دارند، اما آن چیزی که کسی ندارد و امروز جمهوری اسلامی را به بزرگ‌ترین نمونه دموکراسی غیرسکولار تبدیل کرده، بنای چنین نظامی است.

لاریجانی افزود: در قرن بیستم، بهترین محصول تفکرات سکولار غرب در دو تجربه چشم‌گیر ظاهر شده است؛ یکی امپراطوری شوروی که بر اساس آن بنا شد و دیگر تجربه مدنی امپراطوری غربی. این دو تجربه‌ای است که در غرب ایجاد شد و هر دو این‌ها بنای سکولاریسم و نفی احیای عقل الهی و علیه استحکام عقل و منطق الهی هستند؛ در واقع افکار این دو مثل هم است.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از فروپاشی مارکسیسم امپراطوری غرب احساس کرد فرصت طلایی به دست آورده که جهان گشایی کند و این مبنای تفکر امپراطوری غرب است؛ البته فهمیدند این کار به این آسانی ممکن نیست و در مقابل مشکلاتشان پیدا شد؛ یعنی کشورهایی مثل هند، چین و روسیه بر اساس تفکر لیبرال‌دموکراسی مشکل ندارد، اما یک تجربه است که از مبنا با این جهان‌گشایی مخالف است و آن هم تجربه اسلامی ماست؛ یعنی ما مدعی هستیم می‌توانیم بر اساس دین اسلام زندگی فردی و جمعی را فراهم کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که دین اسلام برای امور خصوصی نبوده و برای افعال جمعی و فردی است، گفت: این تجربه اگر موفق شود خطر بزرگی برای جهان‌گشایی غربی است؛ چون جهان اسلام در مقابل لیبرال دموکراسی ایستاده است.

لاریجانی در ادامه با بیان این که این موضوع نقطه ثقل خصومت استراتژیک غرب با ماست نه مسائلی مانند انرژی هسته‌یی و این‌ها بهانه است، گفت: غرب سکولار عین مارکسیست‌ها رفتار می‌کند، مانند شانتاژ کودتا ، تجاوز نظامی و تحریم که ما باید در مقابل آنها بایستیم؛ همان‌طور که مقابل مارکسیست‌ها ایستادیم. شکار آن‌ها جوان‌های ما هستند مانند قبل از انقلاب. امروز هم ما داریم تلفات می‌دهیم ، فرقی ندارد.

وی گفت: اگر می‌بینید وقتی می‌خواهند با ایران مخالفت کنند با پیامبر اسلام مخالفت می‌کنند، چرا توهین به پیامبر؟ چرا کاریکاتور؟ چرا آیات شیطانی؟ چون آنها فهمیده‌اند سرچشمه دردسر این‌جاست و این امر همه چیز است؛ از این رو آمادگی ، مقابله و دفاع از این تجربه تاریخی‌مان یک امر روشنگرانه، ضروری و حیاتی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه با بیان این که پس از اتفاقاتی چون جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی، استراتژی آن‌ها قرار گرفت اظهار کرد: ما باید خود را در مقابل تهاجم فرهنگی به عنوان یک شبیخون سیاسی آماده کنیم. در دوران ریاست‌جمهوری دور هشتم چه بحث‌هایی راجع به دگراندیشی و نواندیشی دینی راه انداختند و در این کشور تبلیغ می‌کردند، تمام پیامشان هم این بود که باید با مشی سکولار حرکت کنیم و روزنامه‌ها با پول بیت‌المال این‌ها را تبلیغ می‌کردند؛ این تهاجم فرهنگی است که زمینه را برای شبیخون سیاسی آماده کرد؛ اما حقیقت این است که ملت ما از این تجربه پیروز بیرون آمده است، ولی ما باید برای آینده عبرت بگیریم.

وی هم‌چنین با بیان این که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بنای یک نظام مدنی بر اساس دین اسلام است، اظهار کرد: ما باید خود را برای آینده آماده کنیم و همان‌طور که علمای بزرگ و نویسندگان متعهد ما برای مقابله با مارکسیسم خود را آماده کردند، امروز هم باید در دانشگاه‌هایمان به ویژه این دانشگاه از این جنگ پرده‌برداری کنیم.

محمدجواد لاریجانی افزود: امروز آنهایی که مدعی هستند باید آزاداندیش بود دارند در دنیا با شانتاژ ، فشار و تروریسم قلدری می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه هم‌چنین با بیان این که هیچ کس نباید خود را مطلق فرض کند، اظهار کرد: امروز نظام لیبرالیسم به جایی رسیده است که در کشورهای اروپایی اگر خدا را منکر شوند می‌گویند به‌به چقدر روشنفکراند! حالا اگر بگوییم در مورد هولوکاست شک داریم، مرتد می‌شویم و زندان می‌رویم.

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین ما در مرحله اول باید این معارضه را جدی بگیریم و در این معارضه نباید وقت تلف کرد یا نیازی به بودجه و برنامه وجود داشته باشد؛ این معارضه به اطلاع و قیام نیاز دارد و ما در هر جا باید از این فریب بزرگ مدرن پرده برداریم؛ ما باید بنای نظام مدنی براساس دین اسلام را جدی بگیریم.

لاریجانی هم‌چنین با بیان این که در سیاست هم فلسفه، هم دانش و هم مهندسی و هم هنر وجود دارد و مملکت‌داری صرف ذوقیات نیست، اظهار کرد: باید روی این ارکان کار شود و این دانشگاه که فضل و کمالش چشم‌گیر است باید مرکز معارف حکمرانی اسلامی باشد و پایگاه بزرگی برای این تفکر عظیم در دنیا و صیانت از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین