کد خبر: ۹۵۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲

وزير علوم:دانشگاه جاي اساتيد مخالف نظام نيست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس سياسي:وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید براینكه قاطبه دانشگاهیان در مسیر انقلاب حركت می‌كنند،‌ گفت: اساتید و دانشجویان می‌توانند با طیب خاطر به نقد دولت بپردازند و در این باره هیچ مشكلی وجود ندارد اما تعداد انگشت شماری از اساتید كه در مقابل نظام و مسیری هستند كه مردم خواسته‌هایشان را در 9 دی و 22 بهمن نشان داده‌اند، بدانند كه دانشگاه جای اساتیدی كه بخواهند علیه نظام جمهوری اسلامی و خواسته‌های مردم در حماسه 9 دی و 22 بهمن فعالیت كنند نیست. 

كامران دانشجو در حاشیه همایش ملی تبیین علمی اصلاح الگوی مصرف و در جمع اعضای هیات علمی و روسای دانشگاه‌های استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با اشاره به ضرورت افزایش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بر لزوم برنامه‌ریزی برای تقویت باورهای فرهنگی دانشجویان تأكید كرد.

وی با اشاره به ضرورت هم زمانی كسب علم و ایمان در دانشگاه‌ها، اظهار كرد: تفاوت دانشگاه‌های ما با كشورهای غربی در جهان‌بینی ماست، براین اساس اساتید باید در كنار آموزش به مباحث تربیتی و ترویج اخلاق اسلامی توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای جامعه و ظرفیت دانشگاه‌ها برای گسترش آموزش عالی گفت: طرح جامع گسترش آموزش عالی تا فروردین ماه نهایی می‌شود و مسیر قانونی خود را طی خواهد كرد ، با این طرح، آموزش عالی از انفعال خارج می‌شود. 

دانشجو افزود: اگر افرادی كه تعدادشان از انگشتان دست هم كمتر است خود را اصلاح نكنند مردم ولایت مدار و نظام جمهوری اسلامی تكلیف خودشان را با آنها روشن می‌كند.

وی اظهار كرد: دانشجویان و دانشگاهیان ولایت‌مدار نیز كه قاطبه قریب به اتفاق خانواده دانشگاهی را تشكیل می‌دهند، به تبعیت از خواسته‌های به حق مردم، تكلیف این تعداد انگشت شمار را مشخص خواهند كرد. البته ما امیدواریم كه همین تعداد محدود نیز به آغوش اسلام و انقلاب برگشته و با مردم همسو شوند.

وی با اشاره به ضرورت وجود مرزبندی نقد و عناد با جمهوری اسلامی گفت: مگر مردم اجازه می‌دهند و آیا منطقی است كه یك نفر در خارج بنشیند و از آنجا علیه نظام فعالیت كند و به آشوب‌ها دامن بزند و همچنان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها یا پژوهشگاه‌های این نظام باشد.

وی با بیان اینكه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم دارای حدود 21 هزار عضو هیات علمی است، گفت: 7 یا 8 نفر از این تعداد نمی‌توانند خودشان را با خواسته‌های اعلام شده مردم در 22 بهمن 88 تطبیق دهند. خوب است كه این افراد بروند در جای دیگری غیر از دانشگاه فعالیت كنند زیرا دانشگاه مركز تعلیم و تربیت است و مطابق با آموزه‌های دینی، بعد تربیتی آن كمتر از بعد تعلیم نیست.

وزیر علوم در خاتمه با بیان اینكه ما اساتیدی نیاز داریم كه التزام علمی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشند، خاطرنشان كرد: فعالیت‌ها و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها، باید برای كل نظام باشد و نه برای جناح‌های سیاسی، بدین جهت مدیریت روسای دانشگاه‌ها باید پدرانه باشد و خروجی نیروی انسانی دانشگاه‌ها كه همان فارغ التحصیلانند باید برای نظام جمهوری اسلامی باشند و نه جناح سیاسی خاص.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
خوب میخواهید اخراج کنید چرا بهانه میاری آقای وزیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین