کد خبر: ۹۵۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳

ادعای فاکس نیوز : 60 درصد مردم آمریکا معتقدند باید با ایران جنگید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس بین الملل: شبکه خبری " فاکس نیوز " وابسته به نومحافظه‌ کاران آمریکا در یک نظر سنجی جدید از شهروندان آمریکایی نظر آن‏ها را درباره سیاست‏های دولت اوباما در زمینه‏های مختلف، بن لادن و اتمی شدن ایران پرسیده است.

به گزارش عصر ایران در این نظر سنجی که در به صورت تلفنی طی روزهای 23 و 24 فوریه ( دو هفته گذشته ) و از بین 900 نفر به عمل آمده است، 60 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که دیپلماسی و استفاده از تحریم در برابر سیاست اتمی ایران کارآیی ندارد و برای بازداشتن ایران از آنچه که "دست یابی به سلاح اتمی" خوانده اند، باید از ابزار نظامی استفاده کرد.

در این نظر سنجی 41 درصد از شهروندان آمریکایی سیاست‏های یک سال گذشته اوباما در قبال ایران را تایید کرده اند و 42 درصد از شهروندان پرسش شونده گفته‏اند که موافق سیاست های اوباما در قبال ایران نیستند و 17 درصد نیز پاسخ "نمی‏دانم" داده‏اند.

در این نظر سنجی در برابر این پرسش که آیا استفاده از دیپلماسی و تحریم در برابر ایران کارایی دارد و یا اینکه باید از ابزار نظامی استفاده شود؟ 25 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که دیپلماسی و ابزار تحریم کارایی دارد ولی 60 درصد گفته‏اند که باید از ابزار نظامی علیه ایران استفاده شود و 15 درصد هم جواب "نمی‏دانم" داده‏اند.

از بین کسانی که به این پرسش رای داده اند 35 درصد دموکرات ها و 14 درصد جمهوریخواهان موافق گزینه دیپلماسی بوده اند و 51 درصد دموکرات ها و 75 درصد شهروندان با گرایش جمهوریخواه از گزینه نظامی حمایت کرده‏اند.


در نظر سنجی شش ماه گذشته فاکس نیوز در قبال همین پرسش ، 29 درصد از گزینه دیپلماسی ، 59 درصد از گزینه نظامی و 13 درصد پاسخ نمی دانم داده بودند .

همچنین در پاسخ به این پرسش که دست یابی ایران به سلاح هسته ای :
1- یک فاجعه
2- مشکلی که می توان آن را مدیریت کرد
3- مشکلی نیست
4- نمی دانم

56 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی گفته اند که دست یابی ایران به سلاح هسته ای یک فاجعه است ، 37 درصد گفته اند که مشکلی است که می توان آن را مدیریت کرد ، 3 درصد گفته اند که مشکلی نیست و تنها 3 درصد پاسخ نمی دانم داده اند .

66 درصد جمهوریخواهان و 51 درصد دموکرات ها و 50 درصد شهروندان بدون گرایش سیاسی به این دو حزب ، گفته اند که دست یابی ایران به سلاح هسته ای یک فاجعه خواهد بود .

همچنین در این نظر سنجی پرسیده شده  در صورت دستگیری اسامه بن لادن برای محاکمه او با کدام یک از گزینه های زیر موافقید ؟

1- محاکمه در دادگاه جنایی در آمریکا
2- دادگاه نظامی
3- نمی دانم

در پاسخ به این پرسش 25 درصد به دادگاه جنایی ، 66 درصد به دادگاه نظامی و 9 درصد هم گزینه نمی دانم را انتخاب کرده اند .این در حالی است که در نظر سنجی همین شبکه در نوامبر سال 2001 ( دو ماه بعد از حادثه تروریستی 11 سپتامبر) 29 درصد به دادگاه جنایی بین المللی ، 22 درصد به دادگاه عادی در آمریکا ، 36 درصد به دادگاه نظامی و 9 درصد به گزینه " نمی دانم " رای داده بودند .

ضریب خطای این نظر سنجی 3 درصد اعلام شده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۱
0
0
شما چرا شده اید ماشین ترجمه بوق های تبلیفاتی یهودی علیه کشور خودتان و فضای داخلی را مشوش می کنید. این همان هدف فاکس نیوز هم هست و ما ناخواسته قرنهاست به دشمنان خود اینگونه خدمت کرده ایم. کمی بینش و آگاهی که سید جمال ها و بقیه فریاد زدند لازم است تا اینگونه در دام دشمن نیفتیم و ناخواسته مجری خواسته او نشویم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین