کد خبر: ۹۵۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
حاجی‌بابایی اعلام کرد

سال آینده 26 هزار حق‌التدریسی استخدام می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دكتر حمیدرضا حاجی بابایی گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش طی پنج سال آینده باید 60 هزار معلم حق‌التدریسی را بتدریج استخدام كند و بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، 26 هزار نفر از این تعداد در سال آینده استخدام خواهند شد.

وی در خصوص شرایط استخدام حق‌التدریسی‌ها گفت: سابقه مهم‌ترین مولفه استخدام حق‌التدریسی‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش افزود: برای سال آینده حدود 12 هزار میلیارد تومان بودجه برای وزارتخانه پیشنهاد شده است كه در مقایسه با سال جاری 5/22 درصد افزایش داشته و با مصوبات مجلس شاهد افزایش 25 درصدی در بودجه آموزش و پرورش هستیم.

حاجی‌بابایی تصریح كرد: با توجه به افزایشی این رقم از بودجه و اعتبارات، در سال آینده در امور جاری هیچ مشكلی نخواهیم داشت، هر چند كه در سال جاری نیز مشكل خاصی در پرداخت‌های وزارتخانه نداشتیم.

وی به پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از موعد اشاره كرد و یادآور شد: تنها بدهی وزارتخانه در حال حاضر پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از موعد است كه 53 هزار نفر هستند و با احتساب بازنشستگان عادی به 70 هزار نفر می‌رسند.

وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد: از سال گذشته 433 هزار میلیارد تومان بدهی به بازنشستگان داشتیم كه این معوقه‌ها در حال پرداخت است و تمام تلاش خود را خواهیم كرد تا همه این بدهی‌ها تا پایان اسفند ماه پرداخت شود و چنانچه افرادی هم موفق به دریافت پاداش خود نشدند، بعد از عید تمام بدهی‌ها رابه آنها پرداخت خواهیم كرد.
وی بیان كرد: تمامی مطالبات فرهنگیان كه جنبه قانونی دارد، تا پایان امسال پرداخت خواهد شد و امیدواریم اول فروردین ماه را بدون بدهی به فرهنگیان آغاز كنیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اجرای طرح بیمه فرهنگیان همچنین خاطرنشان كرد: با این كه مقرر شده بود، بیمه فرهنگیان جانباز و ایثارگر قبل از عید اجرا شود، اما بر اساس آخرین تصمیمی كه در وزارتخانه اتخاذ شد تمامی بیمه فرهنگیان در اردیبهشت سال آینده همزمان با روز معلم و در هفته معلم اجرا خواهد شد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین