آفتابنیوز : آفتاب: بهحمیدرضا بهبهانی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه یك باند آزادراه قزوین به رشت افتتاح میشود، گفت: قسمتهایی از جاده فیروزكوه نیز در دست اقدام برای دوطرفه شدن است.
وی مهمترین جادههای كشور را بزرگراه تهران ـ قزوین، خرمآباد ـ پل زال و قزوین ـ زنجان عنوان كرد و در پاسخ به سئوالی درباره جادههای ناایمن گفت: اگر دقت كنیم همه جادهها ایمن هستند و اگر هر راهی را بر اساس آن راه سرعتش را تنظیم كنیم آن راه ایمن است.
وی توضیح داد: مثلا اگر لباس شما را یك فرد چاقتر از شما بپوشد، لباس پاره میشود.
وزیر راه با بیان اینكه از جاده تهران به قم استانداردتر نداریم افزود: حدود چهار هزار نقطه ناایمن در جادهها داشتیم كه در رابطه با بیش از دو هزار نقطه اقدامات لازم انجام شد كه همه اینها خرج دارد.
وزیر راه در رابطه با بند 2 ماده 2 شورای عالی ترافیك مصوبه هیات دولت مبنی بر ستارهدار شدن جادهها اظهار بیاطلاعی كرد و گفت: ستارهدار نمیدانم چه بوده است و میتواند دو مفهوم داشته باشد.
بهبهانی توضیح داد: یكی اینكه درجه راه را تعیین كرد كه به عنوان مثال در آزادراه، بزرگراه، جاده اصلی و یا جاده فرعی با چه سرعتی باید حركت كرد. از نظر ایمنی هم هر چه كه تصادف میشود باید مورد بررسی قرار گیرد و ما نامهای به سردار مومنی نوشتهایم كه هر جا تصادف میشود جیپیاس اش را به ما بگویند و وقتی كه در یك محل تصادفات زیاد میشود ما باید به آن رسیدگی كنیم.
بهبهانی در رابطه با بزرگراه پردیس نیز عنوان كرد: پیمانكاران در حال حفر تونل هستند و تونل هنوز به بهرهبرداری نرسیده و یك خبرنگار شیطان حین كار عكس گرفته كه تونل ریزش كرده است.
وی خاطر نشان كرد: در حین كار حفر تونل ممكن است 50 بار ریزش داشته باشیم و هماكنون چندین كیلومتر تونل در ایران در حال حفر است كه هر كدام روزانه دو سه بار ریزش دارند. موقعی كه زمین حركت میكند ریزش طبیعی است و مهم این است كه پس از افتتاح ریزش نكند.
وزیر راه در پاسخ به سئوالی درباره افزایش سرعت بزرگراهها گفت: زین اسب را بچسب سواری پیشكش، ما همان 120 كیلومتر را داشته باشیم كافی است چرا كه با افزایش سرعت تلفات بالا میرود.
او در رابطه با دوربینهای كنترلی در برخی جادهها و استفاده نكردن از آنها گفت: دوربینها هستند و از آنها استفاده میشود اما آنلاین نیستند.